A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Okosan válasszunk „kis halál”-t

2015. december 15. - suhodminyák

Egészen elképesztő filmet láttam tegnap. Egy olyan vígjátékot, ami ennek ellenére mesterien találta meg, vagy hozta létre azokat a pillanatokat, amikkel az emberi lélek szép és kevésbé megnyerő bugyrai a maguk csupasz valójában mutatkoznak meg.

Én úgy néztem meg a filmet, hogy egy betűt sem olvastam el az ajánlójából – nekem ez a legtöbbször szerencsét szokott hozni – úgyhogy itt sem szeretnék részleteket írni, aki meg bele akar rondítani a saját ártatlanság-élményébe, az úgyis szabadon megteheti.

the-little-death.jpg

Annyit viszont nem bírok nem leírni, hogy ezt a filmet azért tartom az elmúlt évek halálbiztosan dobogós vagy akár első helyezett filmélményének, mert akár csak pillanatnyi megszakítás nélkül, folyamatosan élveztem a történetvezetést, ahogy fényképezve volt, amilyen embereket ábrázolt kívülről és belülről.

A színészek játékára külön is kénytelen vagyok azt mondani, hogy tökéletes volt. Mindegyik, végig. Olyan lassú és hirtelen átalakulásokat vittek végbe, hogy fizikailag nem értem, hogy hogy lehet ennyi, ilyen kaliberű embert egy időben egy helyre terelni – vagy egyáltalán találni. Persze az ő alakításukat nyilván támogatta a rendezés, a fények, a sminkek, meg biztos tucatnyi más dolog, illetve szakember munkája, de ez is „csak” egy másik fegyvertény: hogy minden apró részlet stimmelt.

Az egyedüli bizonytalanság az ausztrál film címe körül lehetne, de kit érdekel. Az eredeti cím The Little Death, ami a francia la petite mort-ból jön, ami szó szerint kis halált jelent, egyébként meg orgazmust. Felteszem, hogy Ausztráliában ez nagyjából mindenkinek megvan, és működik a cím (ugyanis passzol a történet egyes mozzanataihoz). Magyarországon könnyen lehet, hogy nem ez a helyzet, így adni kellett egy másik címet, ami fogós feladat.

Végül Szexterápia lett a címe, aminek szintén van valamelyes relevanciája, viszont gyakorlati jelentősége, hogy ezen a címen kell keresni a mozikban. Mi a Tabánban láttuk, ketten. Úgy értem, hogy ketten, hogy ketten voltunk a komplett moziban – a három dolgozón kívül. A film végére belőlük is csak egy maradt, csak hogy ne nekünk kelljen lekapcsolni a villanyt.

Csak szólok, hogy így ezeket a mozikat be fogják zárni, ami nem a jó fajta kis halál. Úgyhogy mindenki rohanjon megnézni – vagy induljon el időben, és akkor előtte a büfében is generálhat egy kis forgalmat. A jegyünk ezer (1000) Ft volt fejenként.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr538173950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jacko__ 2015.12.15. 16:56:32

Eredetiben, vagy szinkronnal?

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2015.12.15. 17:08:05

@Jacko__: Eredetiben (és persze feliratozták magyarul). Az ausztrál akcentus nagyon enyhe, nem kell előre dőlve homlokot ráncolni közben, mintha belső texasit nyomnának.

Jacko__ 2015.12.21. 00:15:56

Megnéztem. Nekem ugyan nem ütött akkorát, de tényleg jópofa. Valószínűleg az volt a bajom, hogy igazi "víg" vígjátékra vártam, nem ilyen keserédesre. (Az előbbiből nem is tudom, hogy mikor láttam olyan igazi, behugyozva-röhögős, szállóige-számba menő aranyköpéseket felsorakoztató darabot.)

Egyébként ha nem tudnám, hogy ausztrál a film, akkor nagyobb összegbe mertem volna fogadni (ezek szerint elhamarkodva), hogy Almodóvar csinálta...

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2015.12.21. 10:49:09

@Jacko__: Illetve a nagyon feldicsért filmek sokszor okoznak valamilyen mértékű csalódást. Nekem meg pont az tetszett, ahogy a vígjátéki és a velősebb elemeket egyensúlyozták.

Jacko__ 2015.12.31. 10:58:53

Hmm. Valami zavar keletkezhetett a Mátrixban: az elmult két hétben ezen kivul 3(!) elkepesztoen jo vigjatekot is lattam... (Mindegyik az elmult 2 ev termése.)

Igaz, hogy csak egy volt koztuk amerikai (nyilvan a legblődebb), de ez akkor is tobb mint furcsa - tekintve, hogy az elmult 10 evből ezeken kivul egyetlen jó vigjatekra sem emlekszem...

Jacko__ 2016.01.03. 22:09:24

Az egyetlen hálivúdi a "Spy" című volt. A dagi főszereplőnő egymaga is elvitte volna a hátán a filmet, de ezen felül még Jason Statham-mel is eljátszatták benne saját maga paródiáját.

A másik egy brit film: "Pride". Vígjáték/feel-good múvi; nem fájt 3 napon belül másodszor is megnézni másokkal... (Innen belülről már valahogy más szemmel nézem az angolok humorát - régen nagyon utáltam...)

De a legjobb egy magyar(!) film; az egyetlen nézhető darab az elmúlt évtized magyar terméséből: "Isteni műszak". Szerintem zseniális; többet nem is teszek hozzá...
süti beállítások módosítása