A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

What Does the Fox Say

2014. január 21. - suhodminyák

Egy anyuka ült be a kislányával a hátsó ülésre. Telefonját teste részeként kezelte; nem engedte el, lehetőleg a szemét sem vette le róla. Hozzám is úgy beszélt, hogy közben a képernyőt matatta. 

Mivel nálam nem szól a rádió, hamar zenéket kezdett keresni, majd hirtelen felcsillant a szeme, és megkérdezte, hogy szeretem-e a What does the fox sayt.  Mondom, sose hallottam még, de feltűnt már, hogy mindenki ezt emlegeti. 

Semmi gond, mondta a nő, és már rá is keresett. Miközben a kislánya közelebb húzódott a képernyőhöz (úgy láttam, anya és gyermeke közvetlenül nem kommunikálnak), felvezette, hogy ő rengetegszer hallotta már. Olyan fülbemászó. Hát jó, gondoltam, essünk túl rajta, de erős félelmet éreztem, hogy szar lesz. Tudom, előítéletes voltam. 

Felcsendült hát a dal, és azt kell, hogy mondjam, hogy minden megvolt benne, ami egy hang- és/vagy dallamsort a szó rossz értelmében olcsóvá, ripacskodóvá és üressé tesz. Fárasztó volt, nem vicces, nem jó – semmilyen szempontból. 

Azon kezdtem emészteni magam, hogy miért kell, hogy idiótából legyen ennyivel több, mint értelmes emberből. Hogy lehet az, hogy miután ötször végigpörögtem minden kereskedelmi rádióadón úgy, hogy semmi értéket hordozót nem hallottam, a hatodik pörgetésnél egy betelefonáló hangjába botlok, aki éppen egy orgazmus-lottófőnyeremény kombót él át, és a boldogságtól ordítva köszöni meg a műsorvezetőknek, hogy órákon át a kedvenceit játszották. 

Pár héttel később megtudtam, hogy a What does the fox say éppen nekik készült – csak nem pont úgy, ahogy ők szerették volna. Az derült ki ugyanis, hogy a szám egy kísérlet. A kísérlet során akarattal hoztak létre egy objektíve vállalhatatlan, felszínes, sablonos, idióta dalt, amit aztán szervezetten ajnározni, vírusmarketingelni kezdtek. 

Az eredmény több, mint háromszáznegyven-millió megtekintés a youtube-on, globális hisztéria, agyonmosott agyak milliói a szárítón. Tehát még egyszer, kicsit másképp: a kísérlet arról szólt, hogy az emberek megesznek-e kétszázötven deka szart műanyag tányérról, ha azt mondják nekik, hogy az pénzistennek tetsző, azaz trendi. És meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr485774367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SDragon 2014.01.22. 08:21:06

| Pár héttel később megtudtam, hogy a What does the fox say éppen nekik készült – csak nem pont úgy, ahogy ők szerették volna. Az derült ki ugyanis, hogy a szám egy kísérlet. A kísérlet során akarattal hoztak létre egy objektíve vállalhatatlan, felszínes, sablonos, idióta dalt, amit aztán szervezetten ajnározni, vírusmarketingelni kezdtek.

Szia, ezt hol olvastad / mi az info forrasa?

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2014.01.22. 19:19:27

Jó kérdés. :-)
Én a BBC Radio 1-en hallottam, de most, hogy rákérdeztél, persze nem találok semmi bizonyítékot.
Ha újságíró lennék, most azt mondanám, hogy súlyos szakmai hibát vétettem, de így még most az egyszer megbocsátok magamnak. ;-)

Ezt állítja az együttes maga:

www.today.com/toyotaconcertseries/what-does-fox-say-ylvis-answer-ultimate-question-today-8C11375434

És ezt találtam még:

www.spin.com/articles/ylvis-what-the-fox-say-norway-video-ylvisaker/

amiben meg az a lényeges infó szerintem, hogy a Gawker nyilvánította a nyár slágerének. Erről az oldalról annyit tudok, hogy meglévő dolgokat tesznek iszonyú kattintékonnyá címadási trükkökkel, mint pl. "nem hiszed el, ami ez után következett", vagy "döbbenetes", stb.

laposmacska 2014.01.29. 10:27:30

Más bejegyzés miatt találtam a blogra, és elolvastam ezt is. Na de most komolyan, meghallgattam ezt kétszer-háromszor, mindannyiszor jót röhögtem, és nem merengtem közben az élet sekélyességén. Kár beleokoskodni dolgokat, mert ettől az egész bejegyzésed elég erőltetett lett, mindenképp mondani akart valami nagyot. És az a vége, hogy akkor most megettük a negyedkiló szart műanyag tányérról. Gratulálok! Legyen szebb a napod!

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2014.01.29. 12:41:45

@laposmacska:

"Na de most komolyan, meghallgattam ezt kétszer-háromszor, mindannyiszor jót röhögtem, és nem merengtem közben az élet sekélyességén."

Ez attol van, hogy nem vagyunk egyformak. Szerintem nem erdemes meghallgatni ezt a szamot, mert nem jo. Neked meg tetszik. Ez egy egyszeru velemenykulonbseg.

"Kár beleokoskodni dolgokat, mert ettől az egész bejegyzésed elég erőltetett lett, mindenképp mondani akart valami nagyot."

Sajnos a komplett bejegyzes azert szuletett, mert eszembe jutott valami errol az egeszrol, es, ha nem is nagyot, de mondani akartam rola valamit. Ha belegondolsz, e nelkul a beleokoskodas nelkul nem lenne itt semmi, amit kommentelhetnel.

laposmacska 2014.01.29. 14:01:59

nem volt minden vágyam kommentelni, nem ezért keltem fel ma :D

Taxomükke (UK) 2014.10.18. 00:01:49

"... miért kell, hogy idiótából legyen ennyivel több, mint értelmes emberből."
A miértet nem tudom, csak azt, hogy az emberiség intelligenciájának összege állandó, de a lélekszám folyamatosan emelkedik...
Ezt a rókás számot nem ismerem. Mondjuk ez semmit nem jelent, a Gangnam style-t is kábé hétmilliárdan látták előttem, Justin Bieberre meg konkrétan rá kellett keresnem a Google segítségével, mikor már túl sokszor láttam leírva a nevét.
süti beállítások módosítása