A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Godzilla

2014. június 05. - suhodminyák

Nem olvastam el a cikkeket, csak láttam, hogy többen bizonytalanok voltak, hogy a Godzilla végső soron gagyi vagy mégis van benne valami jó. Megnéztem, és nekem gond nélkül sikerült eldöntenem a kérdést. 

godzilla-trailer-02.jpg

A Godzilla meghökkentően primitív. Még a sajnálatos módon létező többi szuperhősös filmben is előfordul egy-egy kikacsintás, vagy egy élvezhető szál a történetben, de itt ilyesmiről szó sincs. 

Aki a film közben bármikor meglepődik, annak földbe fog gyökerezni a lába bármelyik napfelkelténél, földre hulló falevélnél vagy zöldre váltó közlekedési lámpánál. Épp ezért elmondom a történetet is; semmilyen előzetes ismeret nem befolyásolja az élvezeti értékét. 

Van egy hím meg egy nőstény lény, akik a szöcske, a denevér és egy gyermekrajz nászának gyümölcseként jöhettek létre. Ezek – nekik fel nem róható módon – szaporodni szeretnének, és mivel bazi nagyok, szétvágnak mindent az útjukban, beleértve az embereket és az épített környezetet is. 

A jelek szerint Godzilla létezésének egyetlen oka, hogy ezektől megmentse az emberiséget. Nem gond neki, ha közben lőnek rá, neki akkor is csak a misszión jár az esze. Kétszer sütik el azt a jelenetet, amikor G megdöglik, de aztán mégis felkel, és abszolúte semmi baja. Az egyik esetben álszerény bociszemekkel néz az emberekre, hogy bocs, hogy csak ennyit tudtam segíteni. Miután megölte a két elég gyengén megrajzolt és animált lényt (a petéket az emberek addigra már elintézték), egyszerűen visszatér oda, ahonnan jött. 

Helyesbítés. Három bekezdéssel feljebb valótlanul állítottam, hogy senki nem fog meglepődni, mert engem ez a végkifejlet mégis meghökkentett: szerettem volna hinni egy olyan világban, ahol ez nem elég ahhoz, hogy valami ordenáré módon meg ne bukjon. A vetítés után több gyerek is elnézést kért a szüleitől, hogy ilyen méltatlan helyzetbe hozta őket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr326280925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sandokohn - a maláj jiddis 2014.06.05. 14:04:48

Ennyire nem volt rossz a film. Ha utánanéztél volna a Godzilla filmek eddigi tematikájára, akkor rájöttél volna, hogy nem lóg ki a sorból. Csupán nem a te műfajod. Az meg nem a film hibája.

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2014.06.05. 14:50:11

@Sandokohn - a maláj jiddis: Kétségtelen, hogy nem az én műfajom. Előfordult viszont - a műfajon belül -, hogy kellemesen csalódtam. Ezúttal viszont olyannyira nem ez történt, hogy nagyon sajnálnám, ha bármilyen további / előzetes erőfeszítést tettem volna, hogy élvezhetőbbnek higgyem.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.05. 20:36:11

mit vártál egy olyan filmtől amiben hegynyi szörnyek vannak?!

Hátezmi 2014.06.05. 22:11:06

@Sandokohn - a maláj jiddis:

Szerintem legalább ennyire volt rossz...bitang nagy csalódás hogy ennyire/butának/igénytelennek/bárminek néznek.
süti beállítások módosítása