A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Kerékpáros rovartan

2009. július 07. - suhodminyák

Biciklis pályafutásom alatt három, rovarokkal kapcsolatos problémát sikerült elkülönítenem. Az első a követéses szindróma. Ha az ember nem bír gyorsabban haladni, mint mondjuk óránként tizenkét kilométer, muslicák gyűlnek az arca köré, és alapvetően két csapatra oszlanak. Az egyik kompánia a szájüreg, a másik a szem felé törekszik. Elhessegetésükre leküzdhetetlen vágyat érez az ember, noha a hatástalannak bizonyuló mozdulatok okozta energiaveszteség és mentális hanyatlás mozdulatlanságot indokolna.

 

Nem ennyire, de azért elég bosszantó jelenség a potyautas rovarok esete, akik egyszerűen leszállnak az ember alkarjára, és ott sportszerűtlenül, inkorrekt módon, saját energiájukat a végletekig kímélve utaznak tovább. Lefújni nem lehet őket, oda kell csapni, le kell söpörni, és máris az első probléma leglényegénél tartunk.

 

A harmadik típusú esemény – ebben a kikristályosodott formájában – először esett meg velem. Egy nagytestű rovar a sisakom szellőzőrésén át önsorsrontó módon koppant a homlokomon. Épp egy hálás lejtőn tapostam a pedált, ezért nem cselekedtem azonnal, hanem vártam egy kicsit. Mivel nem történt semmi további, óvatosan reménykedni kezdtem benne, hogy nem darázsról van szó, hanem csak légyről. A cáfolat késedelem nélkül érkezett egy átható csípés formájában. A darázs vagy méh (remélem, ez utóbbi volt, mert akkor bele is döglött a kalandba) kijutott a sisakból, és csak azt a roppant kellemetlen sajgást hagyta maga után. Megálltam egy kicsit, hogy rendezzem a soraimat, bizsergő homlokomról feljebb toltam a sisakot, és újra beleálltam a pedálba, hátha a menetszél kisegít (nem igazán).

 

Egyébként ez volt életem hatodik darázscsípése. Az elsőt azt hiszem két éve szereztem be egy egyszerű asztal melletti helyzetben, majd másnap egy, a szakzsargonban levágásnak hívott útvonal-felderítés során, ahol a biciklit magunk előtt kaszálva kellett utat törni magunknak a dzsindzsásban, 1,2 másodperc leforgása alatt begyűjtöttem a második, a harmadik, a negyedik és az ötödik csípésemet.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr95032306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_51006 2009.07.07. 15:56:22

Pár éve sikerült hátulról elgázolnom egy darazsat, a fullánkja belém akadt, az egész potroha beleszakadt a combomba. A lábam olyanra dagadt, hogy Schwarzi sírva kérné a receptet. Ügyeleten kötöttem ki.

Ismeretlen_35729 2009.07.07. 18:27:03

Az én szervezetem szerencsére nagyjából közömbösen reagál a darázscsípésre. Inkább a szúnyogokkal nem vagyok kibékülve.

Ismeretlen_51006 2009.07.08. 21:40:05

A feleségem szerint szúnyogok nem léteznek. Mert csak engem esznek, őt meg se kóstolják. Sose érti, hogy lehetek tele hatalmas vérveres duzzanatokkal, amiket hajnali négykor sikoltozva dörgölök mindenféle rücskös felületekhez. Valószínűleg azt gondolja, túldramatizálom.
süti beállítások módosítása