A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

I'm Still Standing

2018. január 09. - suhodminyák

Lassan három éve lesz, hogy nekiálltam gitározni. Noha nem tartok sehol, mégis folyamatosnak érzem a fejlődést. Olyanokon kapom magam, hogy kezdek igényesebb lenni, nem fogadom el, hogy úgysem tudom rendesen eljátszani, hanem ha nem megy, elemeire bontom, megfigyelem, hogy mit csinálok, mi az oka például egy átfogáskor jelentkező nem kívánt szünetnek, és igyekszem javítani rajta.

Mindeközben azt veszem észre, hogy egyre pontosabban játszom, a korábban elképzelhetetlen precizitás, hogy például egy pendítésnél csak két bizonyos húr szóljon, a következőnél meg három, egyre többször, és egyre megbízhatóbban sikerül. Vagy az akkordok felbontásával készülő dallamoknál egyre több riffben és egyre jobban tudom külön irányítani az ujjaimat, és a magam számára meglepően hamar eljutok oda, hogy a megfelelő mozdulatokat már nem előzi meg gondolkodás vagy tetten érhető szándék, hanem azok mennek maguktól.

Azt is érzem, hogy sikerül egyre beljebb hatolnom a dallamon kívül eső világba, azaz kezdek ráérezni, hogy hogyan használhatom az ütemet, jobban elférek közöttük, tudok játszani azzal, hogy a rendelkezésre álló térben hova mit pendítek, talán a dinamikám is cizelláltabb és kontrolláltabb lett, és egyre többször érzem, hogy húzása van annak, amit kitalálok és játszom.

Ja, közben vettem egy komolyabb akusztikus gitárt is, de a régit is pengetem, meg persze az elektromost is. Ez utóbbinál lassan el kell jönnie az időnek, amikor bemerészkedek a pedálok és effektek világába, de röviden az a helyzet, hogy csak azt tudom, hogy ezt minimalista módon szeretném tenni, mert azt vettem észre, hogy a különböző riffeknek más és más hangzás tesz jót ugyan, de a főszerepet mégis magának a játéknak hagynám. (Most mindössze a pickupokkal variálok). Hogy kompresszor pedál kéne vagy valami multifunkciós, nem tudom, hiába olvastam róla, hiába hallgattam demókat, és vélem érteni, hogy melyik effekt mit csinál, valahogy abszolút nem áll össze a kép, az olvasottakat és hallottakat nem tudom fejben alkalmazni a saját zenémre.

Mindenesetre itt, meg itt, meg itt tartok (ez a legújabb, eddig a kedvencem), és jelen pillanatban életszerűtlennek tűnik, hogy belátható időn belül lekattanjak a gitár(ok)ról.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr8313560609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ShotInTheDark 2018.01.11. 00:30:09

"Hogy kompresszor pedál kéne vagy valami multifunkciós, nem tudom, hiába olvastam róla, hiába hallgattam demókat, és vélem érteni, hogy melyik effekt mit csinál..."
A nagy zenészeknek is külön hangmérnökük van erre a feladatra, -a megfelelő hangzás előállítására.
Halihó ! Jó látni / hallani, hogy még nyomod ! :) Jó. Én egy Boss ME 50 -es multieffektet vettem magamnak pár éve. Rengeteg effektet van benne ,rendkívül egyszerűen , gyorsan lehet kezelni ,és nem is drága. A hangzás persze nem olyan jó, hogy közönség elé állhass vele, de a szobagitározáshoz ,kísérletezéshez bőven elég. youtu.be/DO_1O_e5wTM Ha meguntad vagy jobbat akarsz akkor viszonylag könnyen el lehet adni egy kezdő gitárosnak. Ha bemész a hangszerboltba akkor ott biztos, hogy 50 ,60 ezer Ft -körüli áron kapsz az ME 50-hez hasonló multieffektet. (ha külön vennél pedálokat akkor azok drágábbak / viszont jobban, izmosabban szólnak) A multieffektekbe gyárilag is be van építve egy csomó hangzás, nem muszáj neked keverned. www.zeneszmagazin.hu/hirek/boss+me+50+gitar+multieffekt.html

Amúgy szépen haladsz, érződik a magabiztosság, + igazad van,hogy a legfontosabb a gitáros (zenész) tudása, keze, esze ,nem pedig a milliónyi effekt . Itt van Joe Satriani amikor nem a szupermotyóján játszik. : www.youtube.com/watch?v=D9v5e1TTwts
Néhány (egyre több) zenészember egyszerűen a számítógépre köti a gitárját és az ott fellelhető effektekkel dolgozik. Nem tudom, hogy neked mennyire tetszene ez a fajta effektpróbálgatás. ? www.youtube.com/watch?v=BEv8emu31iw -BZ

ShotInTheDark 2018.01.11. 19:42:13

Bocs ,de tegnap siettem egy kicsit és lemaradt a lényeg. Melyik effekt mire jó? - Azt hiszem jobb ha ideLINKelek néhány dolgot; röviden elmondani elég nehéz lenne. (talán segít neked)

www.instrumentweb.hu/20110301_gitareffekt_kezikonyv__amit_mindig_tudni_akartal_a_gitareffektekrol_de_soha_nem_merted_megkerdezni

youtu.be/Pg6QaQpSoUc

Milyen az az akusztikus gityó amit vásároltál, és mi vitt rá ,hogy vegyél egy komolyabbat ?

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2018.01.11. 21:06:50

@ShotInTheDark: Kösz a tippeket, lehet, hogy egy ehhez hasonló multi effekt pedál jó lehet: itt valahogy gyértelműbbek voltak a különbségek, mint más demókban, amiket láttam.

Egy Cort AF510-et vettem, és azért, mert egy elektromossal a tarsolyban is úgy éreztem, hogy továbbra is érdekel az akusztikus gitározás is. Nagyon jó minőségi benyomást kell, sokkal feszesebb, mint az elsőm, mahagóni a hát- és oldallapja, stb. Érdekes módon az elsőt is szeretem és pengetem még mindig, Puhább, kevésébe merev, tompább a hangja, de van benne valami melegség.

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2018.01.13. 10:24:23

Na, közben eszembe jutott, hogy tulajdonképpen miért is vettem az új akusztikust. Mivel az első egy gyakorlatilag teljesen random példány volt, és azt tapasztaltam, hogy az elektromoson sokkal könnyebb játszani, azt gondoltam, hogy keresek egy olyan akusztikust, amin biztos könnyebb pengetni, így felkutattam egy olyat, ami erről híres. Egyébként nem könnyebb rajta, hanem konkrétan nehezebb, mint a régin, de így se bánom. :-)

ShotInTheDark 2018.01.13. 12:15:47

Oké ,jó kis gitár az a Cort AF510 (annyi pénzért meg pláne), én is szívesen vennék egyet. Az egyik haver / ismerőssel azon "vitáztunk" régen ,hogy melyik gitáron (villany / akusztikus) nehezebb játszani. A kérdés inkább az ,hogy mit akarsz eljátszani azon a hangszeren. (?) Másmilyen a fogólap -kicsit máshogyan kell rajta játszani. Ujjal pengetést nem próbáltad még ? Vagy jobban tetszik az élesebb hangzás ? Én egy Gretsch White Falcon -t néztem ki magamnak, de a vásárlással még várok. (a lottó 5 -ösig)

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2018.01.15. 12:20:25

Szerintem / számomra egyértelműen könnyebb az elektromoson játszani: vékonyabb a nyak, kényelmesebben elérem a lefogásokat. Az egyhúros pendítések viszont inkább az akusztikuson hangzanak jobban, illetve az elektromost hasonló finomságú játékért nagyon szelíden kell pendíteni az akusztikushoz képest, ami már olyan szintű finomhangolást igényel, amivel még nem nagyon bajlódtam, de ez is egy tervezett fejlődési irányom.

Goosnargh · http://mostittvagyok.com/ 2018.02.20. 12:37:37

Szia ! Ezer éve nem jártam itt.
GS fanaticon mindig vannak line6 multieffektek. Újabb / idősebb különböző árkategóriában. Nekem kettő is van (pocket pod, hd500) nagyon szeretem a hangját még az elsőnek is ami néhány hete 10 e Ft körül volt. A másik nagyon jó móka nekem a digitech trio . Ez egy olyan pedál ami az akkordmenetedre előállitja különböző stilusokban a kiséretet, amit később variálhatsz. Az egyes stulusokhoz van benne néhány effekt, például a rockzenéhez torzitó máshoz delay / chorus / flanger. És van a pedálon fejhallgató-kimenet. 30 e Ft körül volt újonnan.

www.youtube.com/watch?v=4484J3JhYGY&t=35s

www.youtube.com/watch?v=4484J3JhYGY&t=35s

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2018.02.23. 07:14:42

@Goosnargh: Köszi, böngészni fogom az apróhirdetéseket.
süti beállítások módosítása