A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Christoph Waltz

2009. szeptember 07. - suhodminyák

Ma reggel hallottam a rádióban, hogy Tarantino a Becstelen brigantykban olyannyira központi figurának tartotta Hans Landát, hogy arra is felkészült, ha nem sikerül megtalálni az igazi színészt a szerepre, inkább nem csinálja meg a filmet.

 

Százával hallgatták meg a jelölteket, de senki nem volt az igazi, ezért az ezzel foglalkozó ügynökök – kínjukban – már mindenfelé kutatták a potenciális jelölteket. Így – illetve csak ekkor – került a képbe Christoph Waltz is, akit a rádióban korábban jóformán ismeretlen osztrák televíziós színészként mutattak be, ami felőlem nézve stimmel is, hiszen A becstelen brigantyk előtt nem tudtam a létezéséről, de kicsit utána olvasva látszik azért, hogy egyáltalán nem múlt nélküli emberről van szó.

 

 

 

Ezt az egészet csak azért említem meg, mert a fentieket tudva még jobban esik erre a filmre, meg a születésének a körülményeire gondolni. Merthogy van a film rendezője, aki tökéleteset akar alkotni, és előre meghúzza a vonalat, aminek alámenni megalkuvás, pusztító kompromisszum lenne, hát nem megy alá. És itt van egy színész, aki úgy kapta meg ezt a szerepet, hogy annyira magáévá tudta tenni a karaktert, hogy ő lett az igazi, és a filmben ez fényesen be is bizonyosodik.

 

Az, hogy Christoph Waltz most egy csapásra világhírű lett, teljesen rendben van, sőt. Tökéletesen megérdemelte. És ne felejtsük el, hogy a munka nem most kezdődött, hanem évtizedekkel ezelőtt. Ez sokszor nem látszik, amikor rácsodálkozunk egy világsztárra, de kicsit a dolgok mögé pillantva gyakran derül ki, hogy egy-egy fényes sikert évtizedekig tartó, konok szopás előz meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr705032351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_54136 2009.09.09. 11:30:17

" konok szopás " ?? :DDD ő jó volt, de sztem Tarantinonak már rég elborult az agya. PL. nem volt kissé túljátsz(at)va a röhögős jelenete, amikor meghallotta, hogy hegymászást találtak ki mentségül a gipszre? stb stb

Ismeretlen_35729 2009.09.09. 12:30:44

Én azt a jelenetet úgy értelmeztem, hogy maga Hans Landa játssza túl a helyzetet, mert már betegesen gyűlik benne a hiúsága által táplált vágy, hogy jelezze, ért / tud mindent, de kegyes lesz, illetve más tervei vannak. Persze a te verziód ugyanilyen valószínű. :-) Épp most olvastam valahol, hogy Tarantino bizonyos részleteket szándékosan nem "magyaráz meg", hanem azt szeretné, hogy minden néző maga bontsa ki. Ez is egy ilyen jelenet lehet.

kisroka · http://www.kisroka.freeblog.hu 2009.10.08. 18:30:13

Én tegnap néztem meg a filmet, és még ma sem sikerült feldolgoznom... tisztára rosszul vagyok. Az ő alakítása miatt főleg, mert annyira de annyira élethű volt... basszus. Folyamatosan játsza a jeleneteket az agyam. Azt hiszem, most egy hónapig csak rajzfilmeket nézek, három év alattiaknak szólókat.
süti beállítások módosítása