A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Célszerűség

2009. november 14. - suhodminyák

Talán említettem már, hogy az angolok igen nagyra tartják a célszerűséget. Ezzel én is így vagyok. De amikor azt láttam, hogy bájos szülők szügyhámmal, pórázon vezetik a gyereküket, valami kellemetlen, hideg bizsergés futott fel a gyomromtól a tarkómig. Amikor pedig feltűnt, hogy a gyerek már profin tudja használni a pórázt, és időnként elbambulva beleterhel annak biztos tudatában, hogy úgysem fog elesni… az érzés kicsit felerősödött.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr935032395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EHC 2009.11.15. 12:55:01

Azért meg kell hagyni, hogy annyi előnye van, hogy megelőzheti az ilyen baleseteket: http://www.youtube.com/watch?v=GTIQqWGGy4c

Ismeretlen_51006 2009.11.15. 16:31:59

EHC: marhaság. Métereket tett meg a gyerek, egyszerűen nem fogta a kezét anyuci, amikor leállt bambulni a brékest. Már a tömeg miatt is fognia kellett volna. A gyerekek pofára esnek. Ez ilyen szakma.

Ismeretlen_117232 2009.11.17. 00:55:12

Nekem mindenféle fokozatosságot mellőzve azonnal felfordul a gyomrom ha ilyet látok. (Gondolom ennél alkalmasabb eszközt találni a belső kontroll totális kiirtására zsenge gyermekekből profi pszichológusoknak is némi fejtörést okozna. + ezek után vajon milyen feltételek fennállása esetén döntenek úgy a gondos szülők hogy a gyerek már levehető a pórázról? Mondjuk vicces látvány lenne ha pár év múlva péntek éjjeleken szüleiket pórázon rángató tinédzserekkel lenne tele a város.)

Nyuszika 2009.11.20. 21:41:16

Ha jól tudom, azzal szokták indokolni a használatát, hogy egy forgalmas utcán, pláne több kisgyerekkel, kifejezetten hasznos. És inkább egy póráz, minthogy autó alá rohanjon. Mondjuk nekem akkor is furcsa. Nem tenném a saját gyerekemre (ha lenne).

rebelle · http://rebellenews.blogspot.com 2009.11.21. 15:51:09

Hát én meg kifejezetten varrtam egy ilyesmit a fiamnak. Igaz, az majmos hátizsáknak volt álcázva, amiből szükség esetén elő lehetett venni a "póráz" részt. És én sosem pórázként használtam, hanem egyfajta biztonsági madzagként, miközben fogtam a kezét. Akik ismerik a fiamat, azok tudták, hogy miért használom. Akik pedig nem ismerik, azok is rájöttek az első 5 perc után. Nagypocis terhesként vagy babakocsit tolva nem egyszerű egy ilyen sajtkukac gyerekkel lemenni az utcára, vagy bevásárolni egy forgalmasabb bevásárlóközpontban (aki már látta eltűnni a gyerekét 5 gondolával odébb, vagy próbált visszafurakodni a pénztártól az öles soron keresztül a gyerek után, az tudja miről beszélek). Nagyon sokszor bizonyult helyes döntésnek a használata, pl. amikor egy angolna símaságával húzta ki a kezét a kezemből a zebra kellős közepén és próbált meg elszabadulni az általa kitűzött cél felé. Ma már persze nem használjuk, azóta benőtt a feje lágya (ha nem is teljesen). De akkor nagyon sokszor jól jött, és neki sem okozott lelki problémát. Sőt, talán inkább segítette is abban, hogy megtanulja, nem lehet csak úgy kitépni magát a kezemből és eliramodni. Egyébként egy kétévestől nehéz elvárni belső kontrollt. És jóval gyorsabban fut, mint én a 3. trimeszterben.
süti beállítások módosítása