A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Avokádó

2009. január 25. - suhodminyák

 

Hónapokkal ezelőtt történt, hogy hozzájutottam egy avokádó maghoz. (Az azt körülvevő gyümölcs elfogyasztásában is volt szerepem). Elhatároztam, hogy elültetem csak úgy; nem gondoltam, hogy termést fog hozni, vagy bármi komolyabb elvárásnak kellene megfelelnie. 

 

Előkészítettem neki a földet: alulra kavicsot szórtam, hogy majd elvezesse a vizet, ha túl sok kerül a cserépbe, aztán jó minőségű virágföldet öntöttem rá. Ekkor eszembe jutott, hogy tulajdonképpen nem is tudom, mi kell az avokádónak, hogy kell vele bánni. Régóta kalézolok az interneten, de sokszor csak lassan esik le, hogy – többek között – pont az ilyen helyzetek megoldására való.

 

Rákerestem, és növénytermesztéssel foglalkozó oldalakon, illetve fórumokon azt találtam, hogy vízbe kell tenni a csíráztatáshoz, hogy nem kell vízbe tenni, hogy a hegyesebbik felével felfelé, hogy lefelé kell állnia, hogy inkább oldalt tegyem vízbe, vagy ültessem el, hogy ha vízbe tettem, akkor három, vagy négy fogpiszkálót szúrjak bele, hogy az üveg peremére támaszkodva kilátszódjon a vízből, ha egyenesen a földbe ültettem, akkor lógjon ki, vagy ki se látsszon. Minden fórumozó, bármelyik módszerre is esküdött, arról számolt be, hogy erőfeszítéseit siker koronázta, és már javában gyönyörködik az amúgy nem különösebben látványos növényben.

 

Úgy döntöttem, hogy a biztonság kedvéért a kifinomultabb módszerek egyikét fogom alkalmazni, és három fogpiszkáló felhasználásával, a hegyes felével felfelé vízbe tettem, hogy kicsírázzon. A mag az elmúlt időszakot a csírázás, fejlődés, vagy bármilyen elváltozás legkisebb jele nélkül vészelte át, úgyhogy a neki szánt helyre a híresen igénytelen anyósnyelv egy-egy levágott levelét dugtam, hogy feledtesse az engem ért kudarcélményt. A magot nem egyszerűen kidobom, hanem teátrális mozdulattal, de szenvtelenséget tettetve a WC-n fogom lehúzni.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr695032104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ggarda 2009.01.25. 16:52:32

igénytelen növény nem jártam utáa, csak kísérlet képpen egy ceruzával meglazítottam a nappaliban egy heti egyszeri öntözést igénylő növény alatt a földet és beletuszkoltam. nem tudom, melyk végével le/felfelé. 3-4 hét múva kibújt egy nyurga szár, hozott 3-4 levelet és azóta elvan. ugyanígy tettem egy vendégségben burkából kiszabadított maggal is - egy hónap múlva ott is előjött. szerintem ha legközelebb kezedbe kerül egy mag, minimális törődéssel, maximális felelőtlenséggel vesd el. csak lazán talán azt szereti.

Ismeretlen_51006 2009.01.26. 17:39:13

"Csak lazán, mintha avokádót ültetnél" – ezt köszönettel használni fogom a jövőben.

Ismeretlen_51269 2009.01.28. 13:40:38

Ha nekem lett volna egy avokádómagvam, biztosan a tapasztalataimra építettem volna, és kifogpiszkálóztam volna, mint ahogyan azt minden valamirevaló amerikai rajzfilmben teszik az általános iskolások.

zotyahullam 2009.02.23. 22:32:07

Nekem mar sikerult odaig, hogy a fogpszkalzas utan kibujt 2 honap utan egy kis gyoker szeru valami. Most hogyan tovabb?Elultessem?

Ismeretlen_35729 2009.02.24. 09:33:00

Szerintem igen. Ha lefelé bújt, gyökérnek gondolnám, ha felfelé, csírának. Fektesd az oldalára. :-)
süti beállítások módosítása