A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Hármas

2006. október 04. - suhodminyák

Soha nem tudtam jól rajzolni. Csak egy bizonyos típusú fejet tudok érdemben papírra vetni – azt is csak profilból. Ugyanakkor tapasztaltam, hogy nagyon sok múlik az alkalmazott technikán; az pedig tanulható.

 

Még kisiskolás voltam, amikor a rajztanárnőm mutatta – persze a többieknek is –, hogy henger alakú tárgyakat úgy lehet szinte élővé varázsolni, hogy félköröket kanyarítunk sűrűn egymás mellé – pl. grafittal. Ha még szolidan árnyékoljuk is, el is gurul a lerajzolt tárgy. Az ajánlásnak megfelelően készítettem egy kis faágat, és teljes bizalommal adtam be az óra végén. Nagyon elégedett voltam, úgy éreztem, hogy ennél jobbat nem hogy én nem tudnék csinálni, de objektíve sem létezhet ennél sikerültebb faág ábrázolás. A következő órán kaptam rá egy hármast.

 

Évekkel később szortíroztam a szekrényemben a régi papírjaimat. Megdöbbenve láttam, hogy egy ágacska keveredett közéjük. A lapot, amin volt, meg is hajlítottam a hossztengelye mentén, nehogy leessen róla, aztán darabokban kelljen összekaparni. Ekkor vettem észre a lap egyik sarkában a pirossal bekarikázott hármast.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr385031315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ggarda 2006.10.04. 14:48:09

"Soha nem tudtam jól rajzolni." nekem sem ment. kicsit azzal is mentegettem magam, rossz tanárokat fogtam ki: a rajz, mint tantárgy, abban a vidéki kisiskolában, ahonnan "kirajzottam", nem számított kiemelt fontosságúnak. A gimnáziumba kerülve pedig azt tapasztaltam, itt bizony már nem tanítanak minket rajzolni: itt már csak számot kell adnunk arról, amit eddig elsajátítottunk, azt leosztályozzák, a javítás, és így a javulás legcsekélyebb esélye nélkül. Minden rajzóra azzal kezdődött, hogy kiraktak valami tárgyat az asztalra modellnek, és azzal záródott, hogy két-három, a névsorból kiválasztott osztálytársunk aznapi rajzát bekérte a tanár. A tőlem bekért rajzok kivétel nélkül hármas osztályzatot kaptak. Nem kellett hozzá sok hármas, hogy elveszítsem érdeklődésem a tantárgy, és egyáltalán az órai rajzolgatás iránt. Így aztán teljesen értelmetlen kriksz-krakszok és együttes-nevek ékeskedtek aznap is a rajzpapíromon, amikor újra hallottam nevem a kiszólítottak között. Hirtelen helyzetekben képesek vagyunk /néha/ a normálisan felmerülő megoldásnál tökéletesebb módon kivágni magunkat a bajból: hátrafordultam, és elkértem Ede rajzát - ez több okból is sikerrel kecsegtetett: először is, az övét nem kérték be; másodszor, ő minden rajzára ötöst kapott, nagyon szépen rajzolt; harmadszor, mivel nem vesztette el motiváltságát az év során, ő egész órán dolgozott. Még arra is volt Edének figyelme, hogy saját írásával, ceruzájával írta fel nevem a rajzlap sarkára. Nagyon vártam a következő órát: elkelt már az ötös, akkoriban mindannyian "jó átlagra" hajtottunk, és nekem rajz és ének (megjegyzem, ez gimnáziumban volt!/ jegyeimen kívül jeleseim voltak. Az elém tett papíron hármas jegy éktelenkedett. Sokat esett akkor Birkás tanár úr a szememben - és persze, szünetet követően az egész osztály szemében, hiszen az ilyen esetek nem maradtak köztünk titokban. Jó lenne most valami, a mesékben, helyre történetekben megszokott módon valami megoldást, tanulságot, ilyesfélét ideírni. Nem tudok.
süti beállítások módosítása