A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

A ribizli

2011. július 07. - suhodminyák

Gyerekkoromban többször is belekeveredtem a ribizli szüret nevű sorstragédiába. Álltam a bokortenger előtt, bal kezemben a sámli, a jobban a kisvödör. Akárhova néztem, csak ribizlit láttam.

Leültem valahova, és elkezdtem szedni. Istentelenül sok volt. Még nem volt esélyem odébb vinni a sámlit, de már untam. A vödör nem telt, pedig mindenhol ribizli volt. Ha leszedtem egyet, ott volt mögötte a másik. Meg alatta, felette, és mellette.

Amikor már nem értem el többet, eggyel odébb telepedtem. Ekkor vált rideg bizonyossággá a sejtés, hogy amit eddig haladtam, nem mérhető a feladat egészéhez képest, ép értelemmel nem lehet elviselni a számítás eredményét, hogy hány, az előbbihez hasonló etapot kell még végigszopni, mire a termésen először látszani kezd, hogy szüretelik.

Eleinte szüret közben ettem is a ribizliből. Így még nehezebben telt a vödör, deciszám termeltem a nyálat a gonosz gyümölcs savanyúsága miatt, és megtudhattam, hogy legalább négy-öt olyan kis gödröcske van a fogaim rágófelületén, amibe pont egy-egy ribizlimag stimmel a világon a legnagyobb pontossággal.

Ha összehasonlítom ennek a gyümölcsnek a műveleti költségeit a hasznával (hogy érdemben enni lehessen, a fentieken kívül még le kell szedni a száráról, és esetleg porcukorba is kell mártani), egyértelműen az jön ki, hogy sokkal okosabb az egészet – lehetőség szerint szüret idején és helyett – lelángszórózni, az így felszabaduló területet pedig akkurátusan lebetonozni.

Aki csak eszi a ribizlit, de soha nem szüretelte, könnyen vállat rándít erre az egészre. De ha majd emberi jogi bíróság előtt áll, ott elmagyarázzák neki, milyen mély a morális pöcegödör, ahova cinikus tettével saját magát taszította.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr95032685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolto 2011.07.16. 07:45:15

Remek az új termés, a ribizlis is. De megjegyzem, hogy nekem az építőtábor nevű intézménybe sikerült párszor belecsöppennem anno, a legtöbbször a kukoricásba tereltek ki minket. "Egyeltük" és "címereztük" a végtelen hosszú sorokban álló kukoricát. Na, annak tényleg soha nem akart vége lenni, a norma teljesítéséről nem is álmodhattunk, hiába hajtott minket az Simsonnal berregő agronómus. Aztán egyszer véletlenül nem a kukoricásba, hanem a ribizlisbe kellett menni, és a norma -- mondjuk -- tíz tálca ribizli megszedése volt. Ezt másfél óra alatt abszolváltuk, ezután a brigád balra el, irány az árokpart, jól éreztük magunkat. Azóta az a képzet él bennem, hogy a ribizliszüret remek és egyszerű mulatság.

Ismeretlen_35729 2011.07.16. 12:42:52

Igen, a címerezés az egy kombinált reménytelenség. Valahol a kettő között van talán a fűszerpaprika szüretelése. :-)

Ismeretlen_51269 2012.01.20. 14:56:45

Pedig a ribizlit hátrahajtott fejjel szárastul, tövig a szájba ereszteni, majd onnan halgerinci (vö. Tom és Jerry) precizitással tökéletesen lemagozva kihúzni, az olyan gasztronómiai tanfolyamat és élmény, amit semmilyen más gyümölcs nem tud hozni. Hölgyeknek ráadásul élettapasztalati edzés is.
süti beállítások módosítása