A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Tizennyolcadik születésnap a hatósági orvosnál

2009. augusztus 26. - suhodminyák

 

Tomeket csak az apja kísérte el. A lépcsőn mentek fel, mert a fiú még egyszer lépcsőzni akart. Nem bánta, hogy a nyolcadikra kell felmenni, sőt. Felment volna a századikra is. Szótlanul lépkedtek egymás mellett, csak az egyre erősödő lihegésük visszhangzott a lépcsőházban.

 

Pont kettőkor, a megbeszélt időpontban értek a hatósági orvos rendelőjéhez. Az asszisztens bátorító kedvességgel szólt a fiúhoz.      – Tomek Halderhez van szerencsém? Tomek bólintott. A nővér kedvesen rámosolygott, kinyújtott karjával és kitárt tenyerével mutatta az utat a rendelő felé. Tomek bement.

 

Az orvos olyan hatást keltett, mint egy nyugdíjas katonatiszt. Bár az is lehet, hogy csak az orrnyerge felé lejtő, bozontos, ősz szemöldöke miatt tűnt úgy. Ránézett Tomekre, végigmérte. – Hát, boldog születésnapot! – mondta. Tomek kényszeredetten elmosolyodott, és idegesen a kezét tördelte. – Hogy döntöttél? Bénítás vagy vakítás?

 

– Bénítás – felelte a fiú halkan, és nagyot sóhajtott. Hát eljött a nap, eljött a perc, és neki ki kellett mondania. Neki kellett kimondania. Egyszerre érzett megkönnyebbülést, és zsigeri félelmet. Megkönnyebbülést, mert a várakozás utolsó pár napja álmatlansággal és szorongással telt. (A lázadáson már túl volt). Félelmet, mert a neheze, a gyötrelmes év, az a háromszázhatvanöt fojtó nap, csak most kezdődik.

 

– Ha engem kérdezel, bár nem tetted, jól választottál. Én is a bénaságot választottam annak idején – szólt az orvos a múltba révedve. – Értem én, és hidd el, meg is értem, hogy nincs kedved ehhez az egészhez. Még csak azt sem várom, hogy hidd el, amit most mondok neked. De ha majd letelik az egy év, és még egy kis idő, majd emlékezni fogsz rá, hogy igazam volt, amikor azt mondtam, hogy a képesség-fosztás intézménye jobbá teszi az embert, és az emberen keresztül az országot. Rengeteget fogsz tanulni a fontosról és a lényegtelenről, a büszkeségről és az alázatról. A közösség, a család erejéről. Újjá fogsz születni, bölcs leszel, meg sem értheted még, mennyire. Na, add a karod, essünk túl rajta. Hamarabb kezded, hamarabb végzed, nem igaz?

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr685032343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

d 2009.08.27. 16:51:19

Na.. ebből az inditásból kibaszott nagy kisregény/novella/lektűr kerekedhetne.. nem győzöm hangsúlyozni

mademoiselle · http://mademoiselle-pickwickportfolio.blogspot.com/ 2009.08.27. 22:18:53

Én is ugyanerre gondoltam. Valami bizarr utópisztikus világban játszódó abszurd történet. Klassz lenne...

Rebelle 2009.08.27. 23:52:43

T. H. úr Y.-ban? :)

Ismeretlen_35729 2009.08.28. 08:38:20

d, mademoiselle, gondolkodni fogok rajta. Rebelle, meg tudnál adni még egy-egy magánhangzót a rejtvényből? :-)

prediktor 2009.08.28. 11:44:00

Óvodás/kisiskolás koromban sziklaszilárdan gondoltam, hogy én a Jupiterről érkeztem, valójában világuralkodó vagyok, csak a Földre küldtek kicsit érni, tanulni, szenvedni: az ellenségeimtől kezdve a szüleimig bezárólag természetesen mindenki szerepet játszó tanár, és persze figyelik, hogy mikor leszek végre érdemes a gyakorlati tevékenységre. Arról is pontosan tudnak, hogy mit csináltam a wc-ben az ékszerteknőseimmel. Na, valljatok már színt a kurva életbe!

Ismeretlen_35729 2009.08.29. 14:25:21

ggarda közben felvilágosított. Déryt még nem olvastam, és hogy ki lehet az a T.H., arra végképp nem bírtam rájönni. :-)

Rebelle 2009.08.29. 14:40:11

Tomek Halder :)

Ismeretlen_35729 2009.08.29. 16:28:20

Igen, ez még a felvilágosítás előtt volt. :-)

kisroka · http://www.kisroka.freeblog.hu 2009.08.30. 09:16:30

Prediktor, én néha még ma is érzem ezt, pedig már elmúltam harminc. Kivéve a világuralkodó feelinget, de mindegy, mert az sose volt meg:) Mit csináltál azokkal a teknősökkel??... Az írás nagyon jó. Valahogy továbbmozgatja az ember fejében a történetet. Nekem a Harrison Bergeron jutott eszembe, olvasd el egyszer; én csak filmen láttam (Tv2 Képírók, valamikor hajnali kettőkor, egyébként lehetetlen beszerezni) és zseniális. Több is mint zseniális.
süti beállítások módosítása