A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Elektronikus ügyintézés és ruhatár

2016. június 07. - suhodminyák

Vállalkozást alapítottam a napokban, és örömmel láttam, hogy ehhez ma már nem kell kimozdulni az íróasztal mellől még Magyarországon sem. Mindent el lehet intézni elektronikusan, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez milyen nagyszerű.

webes-ugyseged-belepesi-felulet_1.png

Azért lenne pár általános észrevételem. Az ügyfélkapu mindent átsző, a legkülönbözőbb helyekről érhető el, ami szintén tök jó. Így találkoztam az „Ügysegéd” nevű webes alkalmazással, ami valamelyest hasonlít annak az első verziójára, ahogy én elképzelném az elektronikus ügyintézést.

A felhasználóbarátság egyelőre súlyosan a jövő zenéje. Mindenhol van valami kis segítség ikon, de ahol úgy éreztem, hogy szükségem van rá, és kattintottam, kivétel nélkül teljesen használhatatlan, saját magát saját magával definiáló jogszabályi hivatkozásokra leltem, amik egyrészt növelték a bizonytalanságomat, másrészt bátorságra tanítottak: majd az idő eldönti, hogy beleszaladtam-e egy-egy súlyos félreértésbe.

Abszolút kedvencem a kamarai regisztráció volt. Csak röviden írom le azoknak, akik nem tudják: Ez egy olyan szervezet, ahova kötelezően be kell fizetni egy bizonyos összeget rendszeres időközönként, a cserébe kapott szolgáltatás viszont nem azonosítható. A regisztráció véglegesítése előtti pillanatban már piros betűkkel olvashattam, hogy a tartozásom e pillanatban ötezer forint. Hogy ezt esetleg befizethetném kártyáról, vagy legalább egy számlaszámot felvillantottak volna a másodperc huszonnegyed részére, az mind a sci-fi műfajába tartozna, az meg nem komoly dolog. Búcsúzóul azért meglengették a mutatóujjukat felém, hogy semmilyen körülmények között el ne felejtkezzek a kötelezettségeimről.

A beszédes dolog ebben az egészben szerintem az, hogy ezt az egészet átszabni átlagemberek számára érthetőre, és gördülékenyen használhatóra abszolút nem lenne egy beláthatatlan volumenű és bonyolultságú feladat. Szokás fikázni a kommunikációs szakembereket. Hát ez pont egy olyan terület, ahol rájuk éppen erős szükség lenne, csak valahogy nem volt a környéken senki, aki célratörően, összefüggéseket látva, a felhasználó fejével gondolkodni képesen tudna információkat célba juttatni. Nyilván a büfé és a ruhatár között fel-alá rohangálva keresték őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr168786224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.06.08. 17:20:34

Igen, a kommunikációd szakemberek pont erre valók. Hogy érthetően fogalmazzanak a bürokratikus bikfanyelv helyett, hogy egy-egy cég brosúrája ne egy értelmezhetetlen bullshithalmaz legyen stb. Remélem, hogy egyszer valaki kiszámolja, hogy ennek pénzben kimutatható haszna van. Mert sokan ezt nem látják be.

Terézágyú 2016.06.09. 08:18:04

Nálunk a hivatalnak nem volt/nincs/sosem lesz kötelessége, hogy érthető/ügyfélbarát legyen.

Mondhatnám borúsan, hogy ez a szolgabírók hazája, ahol az van, hogy a szolgabíró tegezi a hozzá fordulót, akinek viszont "Kezét csókolom, nagyságos főszolgabíró uram"-mal kell köszönnie - ahogy ezt egy százéves anekdotában/megtörtént esetben olvashatjuk... :(

Untermensch4 2016.06.13. 11:12:44

"Ez egy olyan szervezet, ahova kötelezően be kell fizetni egy bizonyos összeget rendszeres időközönként, a cserébe kapott szolgáltatás viszont nem azonosítható."
Ez nagyon tetszik, smittelni fogom. :)
süti beállítások módosítása