A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

The more you think the more you stink

2015. július 05. - suhodminyák

Az „A” tervem az volt, hogy ugyan létezik az a megoldás, hogy például az A akkord lefogásánál a bal kezem hüvelykjével elnémítom az E húrt, én ezt mégsem fogom alkalmazni, hanem majd csak az ötödik húrtól pendítek, és akkor tökéletesen fog szólni. Ami azt illeti, nem is voltam egészen sikertelen a terv végrehajtásában, de ahogy egyre inkább dalokat is igyekszem játszani, kiderült, hogy annyi minden másra is kell figyelni (ritmus, fel-le pendítések megosztása, erő, stb.), hogy a pendítés kezdőpontjának precíz megtalálása már pont sok.

Úgyhogy most átálltam arra, illetve elkezdtem átszoktatni magam, hogy mindig telibe, vagy legalábbis ne halálpontosan pendítsek. És tényleg: sokkal jobban át tudom adni magam a ritmusnak, meg a pendítés mintázatának. Persze mivel nincsenek hosszú ujjaim, most arra kell figyelnem, hogy az első húrt ne némítsam véletlenül, ahogy a gitár nyaka gyakorlatilag a markomban van, és nincs már hely ívelgetni tulajdonképpen egyik ujjammal se.

beginner-lessons-finger-thumb-positions-800x800.jpg

Ez azt is jelenti, hogy bizonyos szempontból megint újra kell tanulnom az akkord váltásokat, amit viszont nem bánok, mert rendesen belejöttem a gitár tanulásba, és mindennapos esemény, hogy teljesen más helyen és körülmények között ugrik be valami ötlet, amit ki akarok próbálni, és alig várom, hogy a kezembe vehessem a gitárt.

Sajgó ujjak már nem állítanak meg, csak akkor hagyom abba a gyakorlást, ha drasztikusan romlik a teljesítményem: ilyenkor veszem tudomásul csak, hogy elfáradtam. Már önállóan is elkalandozom. Sokadszorra fordul elő, hogy egy ideig nem nézek rá a tananyagra, hanem elmélyítem, amiben bizonytalan vagyok, majd amikor ebben épp stagnálok, elkezdek próbálkozni máshol, például megnézem, hogy egy kicsit odébb fogva milyen hangokat tudok előcsalni, és azok hogy hangzanak az eddigiekkel, meg ilyesmi. Aztán úgy döntök, hogy veszem a következő leckét, ami pont arról szól, amire épp magamtól jöttem rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr637598538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása