A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Áttörések

2015. június 11. - suhodminyák

Kiderült, hogy nem csak akkordok vannak, hanem pengetési mintázatok is, azaz rendesen meg lehet variálni, hogy a négy ütem közül hány le- és felpendítés legyen, és pláne, hogy mikor. Ha ezt összebolondítom azzal, hogy hagyom kipengeni a hangot, vagy jobb tenyéréllel elnémítom közvetlenül az akkordváltás előtt, akkor egyetlen, vagy pár akkordváltásból is olyan univerzum nyílik meg, hogy elképesztő.

Miután két mintázatot vettem a vonatkozó leckékből, szinte öntudatlanul elkezdtem újabbakat kipróbálni, és miközben el se hittem, hogy ez mennyit számít, mosolyogva süppedtem a flow élménybe, és a sajgó ujjaim is mintha valaki másnak fájtak volna, annyira nem befolyásolt semmiben. Ha hozzá nem értő kérdezett volna, hogy mit csinálok, azt mondtam volna, hogy improvizálok, te szerencsétlen, nem látod?!

guitar-improvisation-catherine-harms.jpg

Egyúttal arra is felfigyeltem, hogy az aktuális leckét olyan jól veszem, mintha előre készültem volna, szóval fajsúlyos sikerélmények érnek most már naponta.

Ugyanakkor, hallgatva egyszerűnek tűnő dalokkal erősen meggyűlik a bajom. Lehet, hogy csak három-négy akkordot kell variálni bennük, de amit megpendítek, azt ki kell tartani, majd hirtelen elnémítani, és nagyjából ugyanabban a pillanatban átfogni és keményen megpendíteni a következőt, ami persze az összes ujj mozgásával jár.

Az ütemek háromfelé osztásának akadályát viszont lassítás nélkül vettem. Nem tudom, hogy ettől csak én féltem – mert rendesen elfelezni valamit nem kaland, de a harmadolásnak azért mellé lehet nyúlni – és a zenében ez megy magától, vagy az eddigi ráfordított idő és energia hálálta meg magát. Munkahipotézisnek egyelőre az utóbbit fogadom el.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr627534346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ziggy stardust · http://fagyis.blog.hu 2015.06.11. 15:05:04

az emberem 40 körül elkezdett gitározni tanulni, ha jól veszem ki, kb úgy, ahogy te - netről, autodidakta módon. gyakorlatilag semmi előképzéssel. két év után elment egy gitártanárhoz, aki újabb két év után közölte vele, hogy kb most tart ott, ahol egy nyolcéves gyerek, aki most először vett gitárt a kezébe. rengeteg rossz beidegződést sikerült a két év alatt nagy nehézségek árán begyakorolnia. ezt csak azért írom, hogy ne lépj ugyanabba a folyóba :) most már még élvezhető is amit penget - és eltelt azóta újabb pár év...

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2015.06.11. 15:40:38

@ziggy stardust: Kösz, egy rossz beidegződést tetten is érek: előre hajolok, hogy szükség esetén lássam, hogy mit csinálok, de majd igyekszem levetkőzni.

Ahonnan tanulok (justinguitar.com), külön téma mindig, hogy milyen alapokra kell nagyon odafigyleni, mielőtt rosszul véssük be, és igyekszem résen lenni.

Ezzel együtt tervezem, hogy elmegyek majd egy tanárhoz is - még előbb is, mint 2 év.
süti beállítások módosítása