A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Sörforradalom

2015. június 10. - suhodminyák

Azt hiszem, már évek óta hallom, hogy Magyarországon sörforradalom zajlik. Az elmúlt egy-másfél hétben sikerült is mintát vennem. A forradalom szó helyett én egyelőre a felkelést használnám.

sor_7.jpg

Hét féle sört ittam az eddig rendelkezésemre álló idő alatt. Ebből eggyel voltam maradéktalanul elégedett: a Kőbányai Világossal. Egy barátom, akiért tűzbe teszem a kezem, hogy nem esik sznobéria áldozatául, említette a Propaganda nevű sört, úgyhogy egy olyat is kértem. Ahogy belekóstoltam, egyből beugrott, hogy az illető – velem szöges ellentétben – a kesernyés, pilseni típusú söröket szereti. Ezzel együtt, ezen érződött, hogy valódi sör, a készítői tudták, hogy mit cselekszenek, és a saját műfajában jót is alkottak.

Az összes többi szar volt. Általában az összetevők egyike elszabadult, például az élesztő a rohadásig uralta az egész löttyöt, vagy sikerült úgy bodzát csempészni a főzetbe, hogy annak egyetlen (a legkellemetlenebb) komponense legyen csak érezhető, satöbbi.

Végül is ilyen egy szokványos forradalom. Az emberek nem pontosan tudják, hogy mit csinálnak, és hogy végül mi fog kisülni az egészből. Most majd nyilván felpezsdülnek a sörsznobok, aztán remélhetőleg el is csendesednek majd.

Én amúgy nem vagyok egy kiemelt sörrajongó, úgyhogy az a tervem, hogy bízni csak a kipróbált márkákban fogok, és ha épp kedvem tartja, majd vállalom a magas, de következményeiben jelentéktelen kockázatot, hogy belefutok egy-egy, a forradalom hevében feleslegesen megszületett sörbe.

Amúgy, ha az egész paláverből megmarad majd tíz új márka, meg az országban itt-ott bele lehet futni egy-egy jó lokális sörbe, az egész megérte.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr277531090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goosnargh · http://mostittvagyok.com/ 2015.06.10. 10:17:35

végigkóstólgattam én is a magyar palettát. A kézműves sörök amiket kóstoltam nekem túl émelyítőek, olyanok mint a mézga. A kőbányai nekem annyira nem, ha már egyszerű sör akkor a Pécsi Szalon ízlik. Ha viszont valami markánsabb, emlékezetesebb sörre vágytam, amit nem csak melegben szomjoltónak hanem úgy magában, este egy üveggel kinyitva innék meg az íze miatt is - na ezzel bajban voltam. Végigkóstóltam a magyar kínálatot de nem találtam azt az ízt és tartalmasságot ami egy fél eurós német diszkontban vásárolt sörben simán megvan. Végül azért találtam egyet : Soproni 1895
süti beállítások módosítása