A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Erőltetés

2015. április 24. - suhodminyák

Azt figyeltem meg, hogy noha egyes akkordokat relatíve gyorsan tudok már váltani, azt nem egyenletes ritmusban, illetve folyamatosan teszem, hanem párosával, ami döccenést okoz, így pedig zene nem lesz belőle. Úgyhogy elkezdtem erőltetni azt, hogy a csipogó metronóm ütemére váltogassak.

Közben, hogy hátha akad valami új tanulnivaló a frusztráló elakadás mellé, továbbmentem az online leckével, és ott pont az következett, hogy ritmusra erőltessem a váltásokat, azaz soha abba ne hagyjam a pengetést akkor se, ha épp nem sikerült lefognom elég jól a megfelelő akkordot.

A tananyag javaslata alapján fogtam a három egymáshoz lefogásban legközelebb álló akkordot, és elkezdtem forszírozni őket. Fel is vettem, és azt hallottam, hogy néha eltérek a ritmustól, amikor pedig nem, akkor hajszálnyival megelőzöm a metronómot.

Rájöttem, hogy ez részben azért történhet, mert a saját pendítésem miatt nem hallom a csippanást, azaz végül is magamtól kéne úgy tudnom a ritmust, mintha dobos nem is lenne a környéken. Áttértem egy online dobgépre, és már jobban hallottam, hogy mi történik, és ami fontosabb: így már zenének hangzott, amit csináltam.

Többször előfordult, hogy sikerült egyfajta katatón állapotba küldeni magamat, és úszni egy kicsit azzal a zenével, amit én magam produkáltam. Korábban, ha lábbal is próbáltam dobolni, azt csak eggyel több odafigyelnivalóként éltem meg, és abszolút nem segített. Amikor viszont sikerült bepörgetnem magam, akkor érdekes módon ugyanez jött magától. Sőt ilyenkor főleg a jobb lábammal ütöttem a ritmust, amin ugye a gitár nyugszik, meg a felsőtestemmel és belengtem, de csodálatos módon mindez semmilyen zavart nem okozott, mert az egész mozgásnak a gitár és én egyszerre voltunk a részesei, ami tényleg kitűnő érzés, ráadásul kívülről úgy is tűnhet nem szakavatott szemek számára, mintha az egész ettől nagyobb teljesítmény lenne, mint ami.

Aztán arra jöttem rá, hogy nekem az a legnagyobb segítség, ha a pendítéseim közben is kapok egy kis támpontot. Először ösztönösen megdupláztam a lábritmusomat, aztán ugyanezt rábíztam a dobra is. Pár beállítási kísérlet után ott kötöttem ki egyelőre, hogy a negyedek közé cintányért kérek.

Most továbbmentem más akkordváltásokkal is, és azt kell, hogy mondjam, hogy olyannyira haladok, hogy az előbb még a rettegett C-G-C-G váltásokkal is megvolt az első sikerélményem 68-as bpm-nél.

Jobban megy a Smoke on the Water is, felvettem mellé a Hell Ain’t a Bad Place to Be-t is, de erős a gyanúm, hogy ezekhez, illetve az itt alkalmazandó (ujjhegyes helyett) ujjbegyes lefogáshoz már tényleg tré a gitárom. Azért ezen a vonalon is tovább araszolgatok, hátha majd az elektromos gitár beszerzésekor szintet lépek.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr527395156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

coltaan 2015.04.25. 00:20:48

ket honap alatt azert nem rossz.
szolj ha van mar jutyub-os feveteled, lehet a jo peldan felbuzdulva meg otven elott en is belekezdek ..? ;-)

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2015.04.25. 23:32:44

@coltaan: Hanganyagot már megpróbáltam feltenni a blogra; nem feltétlenül baj, hogy nem sikerült. :-)

coltaan 2015.04.26. 04:26:25

@suhodminyák: Don't worry about that, en kivancsi vagyok konkretan mire mentel melo mellett, ket honap alatt :)
elkepzelesem (es a naplod) szerint nem egyszeru foldi halandonak, foleg ha mar elmult 18...

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2015.04.26. 11:34:16

@coltaan: A dolgot bonyolítja, hogy én is eleve azt gondolom, hogy ennyi idősen nehezebb ezeket e készségeket felkaparni. Van viszont, aki azt mondja, hogy ez leginkább csak a nyelvtanulásról derült ki, más területek esetén nem, vagy kevéssé bizonyított. Ha ez igaz, akkor saját magam ellen dolgozom azzal, hogy nem azt veszem magától értetődőnek, hogy ez könnyen fog menni.

Goosnargh · http://mostittvagyok.com/ 2015.04.27. 14:17:28

Ha elektromos gitár vásárlásra adod a fejed érdemes egy jobb minőségű használt hangszert venni majd. Két tuti tippem van : mexikói gyártású fender stratocaster vagy ha egy olyan hangszert keresel ami megszólal jobban akusztikusan is, de elektromosan is lehet vele játszódni szinte minden műfajban akkor egy jazzgitárt. Nekem nagyon bevállt az epiphone joe pass emperor II-öm, de egy epiphone Dot is korrekt hangszer. Ez mellett persze még számtalan jó vétel van de ezek közül egyikkel sem jársz majd rosszul.

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2015.04.27. 23:32:06

@Goosnargh: Kösz a tippet, én is felvettem a listámra az Epiphone-t. Mindenképpen kézbe akarom majd venni, illetve "játszani" akarok rajta, mielőtt bármit is megvennék - hátha összeszedtem már annyit, hogy meg tudom ítélni, mi esik kézre, min tudnék jól / könnyen játszani.

Csak képek, meg specifikáció, illetve youtube-os bemutatók alapján az Ibanez GAX30-on akadt még meg a szemem. Mindenképpen humbuckerest szeretnék - nehogy ennek hiányán csússzon el az AC/DC hangzás. ;-)

coltaan 2015.05.02. 11:20:45

@suhodminyák: a nyelvtanulas az tuti nehezebb. azt csinalom. :-|
süti beállítások módosítása