A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Csodálkozol?

2015. március 02. - suhodminyák

Már nagyon régóta csodálkoznak az angolok, hogy hogy lehet az, hogy itt élő muszlimok Szíriába utaznak, és beállnak az iszlám államhoz robbantgatni, meg fejezgetni, vagy épp nem mennek sehova, hanem igyekeznek mindezt itt helyben megoldani.

Nem értik, hogy hogy lehet az, hogy középosztálybeli, jó anyagi körülmények között élő, többedik generációs bevándorlókat is simán el tud csábítani egy ilyen terrorszervezet. Abból indulnak ki, hogy a demokrácia, meg a fogyasztói társadalom univerzálisan a legjobb a Földön, ami emberrel történhet, és a bevándorlóknak ezt önállóan fel kellene ismerniük, és csak élni boldogan, angolként.

Csakhogy ez így, ebben a formában ostobaság. Most hallottam először egyetlen embertől a rádióban (Jihadi John egy volt ismerősétől), hogy esetleg lehetett volna valamit tenni azért, hogy ezek az emberek otthon érezzék magukat Angliában. Nekem, gyakorló idegenként, ez évek óta a napnál világosabb.

Az angolok úgy tekintenek magukra, mint rendkívül liberális, befogadó nemzetre. Az én meglátásom szerint ez annyiban igaz, hogy ide tényleg lehet jönni kulimunkát végezni, vagy magasabb szintűt olcsóbban mint a helyiek tarifája, illetve tandíjat is lehet fizetni, majd hazafáradni oda, ahonnan jött az ember. Azaz minden jöhet, ami pénzt hoz, a több szempont igazából nincs, de PR szempontból adódik a befogadó nemzet legendája.

Még Londonban is, ami tényszerűen a legsokszínűbb és legbefogadóbb hely az országban, olyan statisztikákkal találkozni, hogy pl. a bangladesi bevándorlók 98%-a egy-két körzetben él. Azaz szigetszerűen. Magyarul gettókban.

Itt Liverpoolban, ahol három egyetem is van, tehát a fiatalos nyitottság kellene, hogy domináljon, pontosan ugyanez a helyzet a kínaiakkal, a muszlimokkal, stb. Vegyes társaságot, ahol fehérek és arabok együtt töltenek időt, soha nem láttam. Olyat, hogy feketék, és fehérek együtt mozogjanak, mondjuk kétszer.

Amikor tőlem kérdezik, hogy lengyel vagyok-e, és mondom, hogy magyar, „viccesen” elnézést kérnek, hogy nem akartak megsérteni. Sajnos az a helyzet, hogy itt rendesen megvetik a nem nyugati és/vagy nem fehér embert, csak a politikai korrektség súlyosan kötelező máza alól ez nem látszik ki annak, aki nem akarja látni.

Számos arab utasom számolt be arról, hogy bottal se nyúlnak hozzá a helyiek, képtelenség kapcsolatot teremteni velük, teljesen kizárják őket maguk közül.

Az érem másik oldala persze az, hogy a muszlim közösség egy része is hajlik arra, hogy elszigetelje magát az angoloktól, sőt, hallottam olyan véleményt, hogy szerintük az lenne a természetes, ha úgy élhetnének itt, mint ahogy ezt egy ideáltipikus közel-keleti országban elképzelnék maguknak, és az angolok hagyják békén őket a törvényeikkel, meg szokásaikkal. Ha pedig már el vannak szigetelve, és pl. egyetlen angol / fehér sincs az általános iskolában, bizony elő- előfordul, hogy a diákoknak nem világos, hogy a sharia törvénykezés nem kóser errefelé.

Most, hogy a legújabb három tinédzser lány is elutazott Szíriába, még mindig teljes az értetlenség. Semmi hajlandóságot nem látok arra az angol közvéleményben, politikusokban, újságírókban, hogy az egyébként nagyon durván vészjósló helyzet mélyére nézzenek őszintén, és belássák, hogy ők is tehetnek azért, hogy a dolgok ne ebbe az irányba menjenek tovább.

Ezeknek a lányoknak a kapcsán is főleg azon rugóznak, hogy kitűnő tanulók voltak, és mégis jaj, mi lett. Hát szerintem az, hogy szorgalom ötös, kritikus / önálló gondolkodás egyes. Szintén már az elutazásuk után derült ki, hogy (legalábbis) az egyikük vagy hetven lefejezős twitter fiókot követett, és erről – állítólag – a szülei sem sejtettek semmit.

Most van egy kis fellendülés a gazdaságban, de a fiatalok nem állnak jól. Már tényként kezelik, hogy most jön az első generáció istentelenül hosszú idő óta, akik szarabbul végzik, mint a szüleik. Lecsúszás, frusztráció, a felszín alá tuszkolt idegengyűlölet, az őszinte helyzetértékelés elsumákolása, és egy konkrétan bestiális, az egész világot behálózó terrorszervezet… Nehéz ebből happy endes forgatókönyvet írni.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr237233599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whw (törölt) 2015.03.03. 07:44:06

@arncht: "a bevandorlok tisztaban lehetnenek azzal, hogy egy nemzeti allamban sose lesznek teljes erteku polgarok"

De hisz pont arról szónokoltak a multikulti hívei, hogy így szivárványszínűen szép a társadalom. Hogy mindenki egyenlő és azonos jogai vannak, felelősséget nem nagyon emlegettek...
A franciák odáig mentek, hogy náluk mindenki francia, aki állampolgár, nem ismernek el kisebbségeket, sőt, nem csak a bantunéger és a vágott szemű francia, ha állampolgár, de nég olyan őslakos kisebbségeket is megfosztottak az identitásuktól, mint a bretonok, provansziak, franciaországi baszkok, katalánok (occitán), elzásziak. A franciák felszámolták a kisebbségeiket. Aki nem a tiszta párizsi franciát beszélte az iskolában, hanem mondjuk egy déli dialektust, azt brutálisan keményen megverték a tanárok. Még pár évtizede is. Na egy ilyen idilli, erőszakkal homogenizált francia lakosságnak hatalmas arculcsapás, hogy vannak franciák, akik ugyan francia útlevéllel rendelkeznek, de inkább a muszlim testvéreik iránti hűség mozgatja őket, nem a francia államnemzet iránti vonzalom. De egy francia nem mondhatja rájuk, hogy ők nem is franciák, nem is tagjai a nemzetnek, hiszen az kirekesztő lenne, hisz francia útlevelük van. Vallási terroristák, bűnözők, de franciák az elkövetők.
Az amerikai nemzet is hasonlóan politikai nemzet. Aki állampolgár az amerikai. De ők elismerik a kulturális másságot, mindenki büszke arra, hogy 1/16-od részben cherokee indián vagy ír vagy hmong bevándorlók leszármazottja, de ugyanakkor mindenki amerikai. Persze ott az etnikum semmilyen hivatalos kiváltsággal nem jár. Kivéve a feketék, ők élvezik az affirmative actiont.
A magyar egy történelmi nemzet, attól, hogy valaki mondjuk Romániában született magyar etnikum tagjaként, mindenki a magyar nemzethez tartozónak tartja. És ha egy Fekete Pákó magyar állampolgár lesz, attól még ő nem lesz magyar nemzethez tartozó.
A francia tehát nem különböztetheti meg az algériai ősökkel rendelkező muszlimot, hisz Franciaországban született, francia állampolgár és így a francia (politikai) nemzet tagja. Ezért a Charlie Hebdo elleni merénylet francia (vallási) terroristák által elkövetett cselekmény volt. Magyarországon történelmi nemzet van, a nemzethez tartozást a származás határozza meg, nem az állampolgárság. A zsidó nép is történelmi nemzet, állampolgárságtól függetlenül tagjai a zsidók.

Ezért is problémás a muszlim terrorizmus újhulláma, hisz nem idegenek, hanem nyugatiak, az állampolgáraik, nemzetük tagjai követik el őket.

whw (törölt) 2015.03.03. 07:54:41

@midnight coder: ez így alapvetően igaz

@Tele Peti: Igen, màsodik, harmadik generációs bevándorlót már nem tagadhat meg a hazája, pláne, hogy sokaknak csak francia, brit, német stb. állampolgársága van. Őket nem lehet kirakni, hazaküldeni, hisz otthon vannak. Talán nem kellett volna az első generációt se beengedni, de ez már késő bánat.
Egy francia ember pl. nem mondhatja, hogy a terrorista nem is francia, hanem arab, hisz francia útlevele van, állampolgár, így része a nemzetnek.
Egy magyar simán mondhatja egy bevándorlóra, hogy nem része a magyar nemzetnek, akár ha állampolgárságot is kapott. Ez nem kirekesztés, csak elválik a történelmi nemzeteknél az állampolgárság és a nemzet fogalma.
Angolban csak nationality van, egy szót használnak a kettő helyett. Egy angol, francia számára tehát ez a muszlim domestic terrorizmus döntően belső ügy.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2015.03.03. 07:55:57

@Jossarian: Azokról írsz így, akiknek akkor volt fejlett orvostudományuk, csillagászatuk, matematikai tudásuk, mikor mi még csak egymás gyilkolászásához értettünk. Tehát nem a fán alvással kapcsolatban nem vagy korrekt. Más kérdés azonban, hogy az idő eljárt felettük. Szerintem maradjunk a jelennél!

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2015.03.03. 08:03:38

Sokszor olyan érzésem támad, hogy a "nyugat" most fizet meg a gyarmatosításért. Azért, hogy minden centjükhöz afrikai, ázsiai ember vére tapad. Még mielőtt bárki azt gondolná, hogy belőlem is a hűvös felsőbbrendűség szól, gyorsan hozzáteszem, hogy mi magyarok csak földrajzi okok miatt nem lettünk gyarmatosítók. Azért igyekeztünk mi is leigázni a szomszédos népeket, amiért mi is megfizettünk.

Az angolokra végképp jellemző, hogy a felemelkedésük a rablásnak, gyilkolásnak volt köszönhető. Azzal keresték meg az ún. első milliójukat, amiről jobb nem beszélni. Ha a spanyolok nem állnak neki Amerikát kifosztani, és az angol kalózok nem vetik magukat rá az arannyal megrakott spanyol hajókra, és a spanyolok nem döntenek úgy, hogy a földdel teszik egyenlővé Angliát, akkor London még jó ideig egy kis porfészek maradt volna.

A mostani "gazdag" országok olyan bűnöket követtek el a múltban, amihez képest az ISIS cisztercita apácák. A belgák simán lemészároltak kb. 10 millió kongóit, vagy puszta szórakozásból megnyomorították őket. A hollandoknak ha kellet egy sziget, odamentek, és lemészárolték a botokkal felfegyverezett őslakosságot. Most a spanyolok tetteiről ne is beszéljünk, de a jenkik se bántak kesztyűs kézzel 1866 - 1890 között az é. amerikai indiánokkal. Mi fehérek is civilizált népek vagyunk.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2015.03.03. 08:05:00

@midnight coder: Afrikát a fehér ember tette szarrá. Itthon kellett volna maradnunk a valagunkon, és nem megpróbálni "civilizálni" mindenkit.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2015.03.03. 08:07:28

@Tele Peti: Sajnos igazad van. Hogy mi a megoldás? Egy holland barátom egyszer azt mondta, Hága utcáin barikádok lesznek, és feketék, arabok vére fog folyni az utca kövén.

Attól tartok, ez fog történni.

2015.03.03. 08:07:49

@whw: A magyar egy történelmi nemzet, attól, hogy valaki mondjuk Romániában született magyar etnikum tagjaként, mindenki a magyar nemzethez tartozónak tartja. És ha egy Fekete Pákó magyar állampolgár lesz, attól még ő nem lesz magyar nemzethez tartozó."

És mikortól lesz magyar? Mert ugye az megvan a csökött agyadban, hogy nincs magyar ebben az országban? Hogy keverék vagy? Tóth, Horváth, Szász, Német, Szlovák,Lengyel, Polyák, Popják, Kovács....soroljam a családneveket? Szerinted melyik a magyar származású?
Feltalálóink, színészeink,íróink mind tele vannak idegenekkel!

arncht 2015.03.03. 08:12:55

@Könnyen elkaptuk, uram!: magyar az, aki magyarnak erzi magat...

2015.03.03. 08:16:01

@whw: Jó sok hülyeséget összehordasz. A netes igehirdetés helyett inkább tanulj és dolgozz, hogy legyen pénzed utazni. Ha összejön annyi, menj el Ománba, Katarba, UAE-be és nézd meg, hány nyugati megy oda élni, dolgozni és hogy élnek ott. Elárulom: nagyon jól, és nagyobb biztonságban, mint a saját hazájukban. Te bizonyára a Kingdom című filmet láttad, ahol Szaúd-Arábiába küldenek egy FBI különítményt. Így jár az, aki fotelkalandor, bloghuról meg filmekből szerzi be az információit a személyes tapasztalás helyett. Megmondják neki, mit kell gondolni az adott témáról.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.03. 08:25:12

A sivár ateista liberalizmus, a homokterror, a pornó elől menekülnek az emberek. Ez az igazi ok.

arncht 2015.03.03. 08:28:32

@whw: errol par dolog jut eszembe.

1. a tolerancia erosen azon mulik, hogy mennyire szalad a szeker. jol elek, nem erdekel, hogy masok mit csinalnak. viszont, ha arrol lenne szo, hogy azert nem kapsz munkat, mert a bevandorlo majd fele annyiert megcsinalja, vagy o segelyt kap, mert raszorul, te meg nagy semmit, na ott hirtelen vege szakad a nagy liberalizmusnak. tulunk nyugatra jobban elnek, toleransabbak, a magyarok kevesbe, igy elkezdik keresni, hogy hol is lehet a hiba. es ha nem is itt van, de biztosan lesz valaki, aki igy gondolja.

2. az emberi termeszet nem valtozik meg a torvenyekkel. hirdetheti magarol egy orszag a liberalizmust, mikozben az allampolgarai fejeben teljesen mas van az egeszrol, max nem mondjak ki, mert inkabb felre fordul, mert megteheti.

3. ha egy bevandorlo fekete hithu muzulman, aki egesz eleteben kecsket tartott, annal tuti, hogy x generacio mulva is lesznek olyanok, akik azt mondjak, hogy idegen. addig egy diplomas kereszteny feher lengyel, mar a masodik generacional is inkabb csak a neve arulkodik arrol, hogy az o csaladja bizony nem innen szarmazik. melyikkel szemben lesznek toleransabbak? csak a hulyenek nem nyilvanvalo. kanada pl a "skilled emigrants" programjaval nagyon okosan leszuri, hogy kikre van szuksege, kik azok, akik megugorjak azt a szintet, hogy ne jelentsenek problemat a kanadai allampolgarok reszere. erre europa miert nem kepes?

4. nagyon osszemosodtak a fogalmak kozotti hatarvonalak, es nem mindegy, hogy ki mondja. pl ha egy amerikai zaszlot lobogtat, es hogy o buszke amerikara es a tortenelmere, hazafi. ha egy nemet, akkor lenacizzak. ha egy fekete amerikai mondja, hogy o buszke arra, hogy fekete amerikai, az rendben van, ha egy feher mondja ezt, az rasszizmus. atestunk a lo tulso oldalara.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.03. 08:29:12

@whw:

Ma már az amerikai nemzeti is etnizálódik. Azaz az újakat már nem fogadják be, ők idegenek maradnak, hiába lesznek állampolgárok.

whw (törölt) 2015.03.03. 08:37:04

@Csák Morritz AKA Alibiman: a muszlimok elpusztították a területükön lévő megelőző kultúrákat (Szíria, Törökország, az Arab-félsziget, Palesztína, Egyiptom, antik görög és hellenisztikus műveltség, perzsa műveltség, tudományos munkák, művészeti alkotások, vallások stb.) Mérhetetlen kulturális pusztítás és genocídium köthető hozzájuk. Az ókor óta létező könyvtárakat égettek el. Persze volt pár perzsa és arab tudós, akik átvették az elődök pár munkáját, de eredetit nem nagyon alkottak. Emellett az indiai és hellenisztikus műveltségből elcsentek egy-két dolgot. Pont akkor, amikor Európában úgymond sötét középkor volt, amit részben a muszlim terjeszkedés okozott.
Szóval én sose értettem, hogy miért tartják olyan nagyra egyesek a muszlimokat, mert 1000 éve összelopkodtak pár könyvet Indiából, Egyiptomból és a hanyatló római birodalomból, miközben el is pusztítottak milliónyi iratot, emléket, kulturális és tudományos munkát. Örüljünk, hogy meghagytak, megőriztek párat a rablás, fosztogatás közben?
Persze az európaiak is ezt tették pl. amerikai indián kultúrákkal: nagy részüket leigázták, elpusztították, katolicizmusba kényszerítették, kis részüket élni hagyták, így most egy töredéke még fellelhető.
A muszlim hódítás is ilyen arányokkal dolgozott, csak míg a konkvisztádorokat barbár hódítóknak állítják be nyugaton, addig a muszlim hódítókat kifinomult, matematikát, csillagászatot és orvostant magas szinten művelő széplelkeknek.
Helló, sok százmillió muszlim közt volt vagy tucatnyi, aki megőrzött pár görög és egyiptomi filozófiai és tudományos munkát, a többi meg ezerszámra égette el őket.
Nem mondom, hogy az európaiak finomabban bántak a meghódított indiánokkal, de a muszlim hódítás se volt egy emelkedett dolog.
Szimplán átvettek dolgokat, csiszoltak rajtuk, de sok önállót nem tettek hozzá, gondolj bele mi maradt volna fenn, ha nem rombolják le Szíria, Perzsia és Észak-Afrika kulturális központjait.

whw (törölt) 2015.03.03. 08:49:06

@retrovírus: Nem nyert. Én veled ellentétben ismerek mérnököket, kanadait és amerikait, akik oda költöztek. Munka miatt kizárólag. Valóban jól keresnek és a gated community-n belül azt csinálnak, amit akarnak. Hermetikusan elzárva a helyiektől. Nem rossz nekik, elfogadják, mást nem tehetnek, nyilván pénzért mentek oda a srácok, de nem csak őket védik a lakosságtól, hanem a lakosságot is tőlük :)
A paki, bangladesi, indiai, filippínó munkás meg kutyába van véve. Szó szerint. Nesze neked multikulti. Még telefonjuk se lehet. Persze ez biztosítja, hogy náluk nem lesz probléma. Bár a siíták már hőbörögtek, de elkenték a szájukat. Na ott a vendégmunkás az tényleg az marad a szerződése alatt, nem lesz elfogadva multikultisan.

A dubai shopping mallokat meg hadd ne tekintsük már mintának.

scsaba1 2015.03.03. 08:50:52

A poszt nagyon jó és igaz. Meglepően normálisak a kommentek is. Azt hittem, hogy itt fog tobzódni a fél határátkelő törzsközönsége, hogy ez nem is így van, meg milyen hülye már a posztoló, mert ő Londonban dolgozik és igen is rámosolygott egy igazi angol és megkérdezte, hogy hádujudú...

netnepper 2015.03.03. 08:57:59

Az egész etnikai problémakört hamarosan megoldja a III. VH.
A maradék túlélő népesség már egy keverék faj lesz.
Már ha lesz egyáltalán túlélő...
A Föld túlnépesedett, az űrkutatás és a terraformálási tervek sehol sem tartanak, az erőforrások pedig vészesen fogynak. Szóval más megoldás nem maradt. A jelenleg még szerteágazó társadalmi és politikai folyamatok egy irányba mutatnak.
Nem véletlenül gyújtik egyre szorgalmasabban a vetőmagot a Spitzbergákon...

whw (törölt) 2015.03.03. 09:05:31

@Csák Morritz AKA Alibiman: "A mostani "gazdag" országok olyan bűnöket követtek el a múltban, amihez képest az ISIS cisztercita apácák."
Az a múlt volt, különben majdnem minden állam a történelem során hódított, ma ezt bűnnek tekintik, de ez egy pár évtizedes álláspont. Soha előtte nem tekintették bűnnek, ezért egy mai szemforgató mércével így ítélkezni butaság.
Régen ez volt a dolgok menete, a háború, hódítás, az élet és a politika része volt.
A bantunégerek, mongolok-perzsák-arabok és a kínaiak is milliószámra ölték egymást. Az amerikai indiánok is durván leigázták, irtották egymást.
A kolonizáció feletti busongás és fejre hamuszórás egy modern európai hóbort.
El lehet dönteni, hogy a jövőben ilyen ne legyen, csak nem biztos, hogy mindenki így fogja ezt gondolni. Pl multi cégek, szervezetek, bizonyos kormányok a jövőben is erre fognak vetemedni. Hát ilyen ez a világbéke.

2015.03.03. 09:24:34

@scsaba1: Pedig pont ezt akartam írni. Ez a nagy nacionalizmus egyébként minél északabbra mégy, annál szembeszökőbb.
Én ugyan nem Londonban élek, de el kell mondjam, ami a cikkben szerepel, az így nem igaz. Menj el Lutonba. Aztán körülötte, és észreveszed, hogy a repülőtérrel bíró városban nagyobb a betelepülők aránya, de szóródnak és elterjednek a környéken is. Hitchinben is nagy keveredés van, nem tudsz mutatni szegregált részt.
Kétségtelen, hogy azokon a területeken, ahol több a szociális bérlakás, több a bevándorló is. Ez azonban nem a társadalom kirekesztése.
Londonban sem gettó lett építve nekik, hanem arra a területre költöztek, ahol mecset/templom illetve bolt/bank van, a sajátjuk. Ez azért érthető, nem?

Egyébként nem lehetséges a külföldiek kirekesztése. Az orvosok, rendőrök, ügyvédek, patikusok jelentős része nem angol....

Az általános probléma, hogy a mai Anglia nem tud választ adni a gazdasági kihívásokra. Ez azonban nem a kirekesztés illetve a különállás kérdése. Az a tünet.
Munkanélküliség, szociális háló, alulképzettség.
Mondjuk épp erre keresik most a megoldást, tehát felismerték a gondot, kérdés, milyen választ találnak rá.
A legegyszerűbb nyilván a nacionalizmus.

Boka1 2015.03.03. 09:29:52

A globalizációnál nincs fejlettebb dolog a világon, hiszen biztosítja, hogy a kiugró tehetségek érvényesüljenek. Sok társadalom inkább a hozott jogokat helyezi előtérbe. Ők sosem fognak tudni beilleszkedni egy liberális társadalmi rendbe, kvázi a liberális rend is kiveti magából. Amúgy az angolok elfogadók. Elfogadják, hogy kinek mi a helye a táplálék láncban. Ha nem így lenne, akkor nem Ferrarival közlekednének az ugandai focisták. A fogatlan kőműves pedig a világon mindenütt ugyanazon a polcon helyezkedik el.

borzimorzi 2015.03.03. 09:42:32

@Csák Morritz AKA Alibiman: Lejárt lemez ez a gyarmatosítási jammerolás. Nem a 2-300 évvel ezelőtti gyarmatosításból vannak a jelenkor legnagyobb vagyonjai. Nem kell nekem elhinned, itt van a Forbes listája: forbes.blog.hu/2015/03/02/a_lista_ok_a_leggazdagabb_emberek_a_vilagon

Rossz minőségű fordításban ugyan, de tájékoztat róla, hogy a világ legnagyobb, legértékesebb cégeit mindet a XX. században alapították. A Microsoft a legértékesebb, azt 1975-ben alapították.

Egy szó, mint száz, a gyarmatosításból származó jövedelmek rég a múlt ködébe vesztek, viszont a volt gyarmatokról Európába ömlő, ott már végképp eltarthatatlan, és itt sem feltétlenül hasznosuló, fölös népesség egyre többe kerül, és az összeg parttalanul növekszik. Nem lesz ennek jó vége...

Üdv:
b

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 09:49:28

Szerintem meg amíg a "britek" egy komplett "uralkodói" klánt megtűrnek a fejük felett, és büszkék arra, hogy ennek a klánnak az "alattvalói" lehetnek, addig ők csak ne nézzenek le se kelet-európait, se arabot, se négert, se senkit :D

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 09:51:55

@whw:

"egy középkori rablóvezér által alapított szekta tanairól hiszi azt, hogy"

Mohamed megbecsült kereskedő volt, nem rabló.

Neked máshogy tanították?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 09:55:41

@whw:

"addig a skandináv, brit, francia meg a saját, demokratikus, nyugati, fogyasztói társadalmáról hiszi azt, hogy az a csúcs, aminél jobb sose vol, sose lesz. Ezek sose fogják megérteni, mit akar a másik."

A keleti világ a szellemi értékekben és a lelki fejlődésben hisz, míg a nyugati világ Mammonban, a testi örömökben, a "porhüvely" jól-létében, kezdve a mértéktelen szextől, bezárólag a megtermelt javak túlfogyasztásáig, és azzal a teremtett világ kizsigereléséig, sőt elpusztításáig.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 10:01:55

@whw:

"Megy a szöveg az elfogadásról, multikultiról, közben az átlagember igyekszik védeni a pozícióit, életterét és munkahelyét, gyerekei iskoláját a más kultúrából"

Nem védi a pozícióit, hanem támadja a másikat, akár a saját komfortzónáján kívül is, ha alkalom adódik rá.

Laktam együtt kelet-európai ország kollégiumában, Londonból jött egyetemistákkal.

Amíg egyedül voltak, más kelet-európaiak között, közte a fogadó ország diákjaival, addig teljesen normálisnak látszottak, de ahogy egy légtérbe kerültek egymással, valami iszonyatosan irritáló, felsőbbrendű, sértő célzásokkal megtűzdelt affektálásba fogtak, de olyan szinten, hogy kinyílt tőle az ember zsebében a bicska.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 10:07:59

@whw:

"Egy muszlim társadalom nem fogad be idegen elemeket"

Dehogynem. A muszlim alapvetően nem kirekesztő, hanem befogadó vallás.

Olyan szinten, hogy a történelemben még arra is volt példa, hogy az éppen akkor muszlim fennhatóság alatt álló Mediterráneum uralkodója legfőbb bizalmasának, a hadvezérének egy zsidó embert választott.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 10:11:11

@Jossarian:

"Fel kellene mar fogni, hogy akinek a nagyapja meg fara maszott lefekveskor az nem egyenlo azzal akinek mar az uknagyapja is katedralisokat es hajoflottakat epitett."

Úgy érted, hogy az iszlám építészet, matematika és orvostudomány már igen fejlett volt akkor, amikor az európai félmajmok még a fára másztak pizsamaosztáskor?

oszt jónapot 2015.03.03. 10:23:46

@beszélő majom: De kibaszottul hülye vagy te még mindig, polivinyl. :D

paráznabillegető 2015.03.03. 10:26:42

@beszélő majom: ja, iszlám volt az, csak úgy, hogy a meghódított építész, matematikus meg orvos szépen "felvette" a vallást.
mint manapság az állampolgárságot.

nem tudom, miért kell ezen rugózni. az emberek különböző fejlettségi fokon állnak. vannak a kőbunkók, sokan, meg vannak, akik többre hivatottak, kevesen. ez mindig is így volt és így is lesz.
azt a keveset mindig és mindenhol szivesen látták, látják és látni fogják, legyen tudós, hadvezér, verőember vagy akár hóhér, míg a haszontalan masszával csak a gond volt, van és lesz.

és ezen egy harmadik világháború sem fog változtatni...

borzimorzi 2015.03.03. 10:28:57

@whw: Pontosan így van.

Üdv:
b

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 10:38:51

@oszt jónapot:

"De kibaszottul hülye vagy te még mindig, polivinyl. :D"

Igen, ez a stílusunkból is, meg a tartalomból is látszik, hogy melyikünk állt kétszer sorba, amikor a segget osztották, hogy a nyakára is jusson egy :)

dr. trafik nomac 2015.03.03. 10:55:49

Embert baratjarol, masoktol is hallom, es tapasztalom, hogy az angolok uigencska szeretnek beszedbe elegyedni barkivel, en nem tapasztaltam semmifele megvetest. Sot a legtobben a csoves kerdest is teljesen maskepp kezelik mint MO-n. Nyilvan kivetelek mindenutt vannak.
A muszlim kerdest nem kevernem ide, de meg az Azsiait sem, mind a ket csoport szeret elszigetelodni, es nagyon nehezen, vagy egyaltalan nem keveredik, ezt nehogy mar az Angolok szamlajara irjak, van azert nekik is eleg bajuk egymas kozott is.
A muszlimok pont azert mennek lovoldozni mert muszlimok, ezt tanuljak, erre van igenyuk.

dr. trafik nomac 2015.03.03. 10:59:04

@beszélő majom: az iszlam mindig is a mocsok alja volt, a kulturajuk fejletsege egy nagy kamu. Semmi koze az okori civilizaciokhoz. Az arab szamok, meg indiaiak. Kb. ennyi. Persze a Arab-felszigeten nem csak muszlimok eltek, es elnek, de ne keverjuk mar az civilizacio bolcsojet, a muszlimmal.

dr. trafik nomac 2015.03.03. 11:06:36

Csák Morritz AKA Alibiman · "alibiman.blog.hu 2015.03.03. 07:55:57

@Jossarian: Azokról írsz így, akiknek akkor volt fejlett orvostudományuk, csillagászatuk, matematikai tudásuk, mikor mi még csak egymás gyilkolászásához értettünk"
Ez egy tomeny hazugsag, es ehhez hasonlo baromsagokkal tomitek egymas fejet, aztan az Angolok a hibasak, ha sziriaba megy a hulyegyerek...
Mondjuk az Anglok is hibasak, ingyen jaratot kellene inditsanak.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 11:07:24

@paráznabillegető:

"az emberek különböző fejlettségi fokon állnak. vannak a kőbunkók, sokan, meg vannak, akik többre hivatottak, kevesen. ez mindig is így volt és így is lesz."

A kiválasztott népre gondolsz? Amelyik arra rendeltetett, hogy uralkodjona többi fölött?

LOL

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 11:12:27

@paráznabillegető:

"az emberek különböző fejlettségi fokon állnak"

Nem az emberek, hanem a társadalmak (kultúrák, civilizációk) állnak különböző fejlettségi fokon egy adott időpontban. Hosszabb távon viszont az egyes kultúráknak életszakaszaik vannak: minden kultúra átél egy születő, egy felívelő, egy stagnáló és egy hanyatló szakaszt.

A "Nyugat" most a hanyatló szakaszát éli. Úgy, ahogy átélt már hasonlót sok ázsiai, közel-keleti és amerikai kultúra is.

Nincs értelme, hogy ez ellen kapálózzunk. Ez ugyanolyan természetes dolog, mint az egyén életében a születés, fejlődés, érettség, hanyatlás és a halál.

sélli_ 2015.03.03. 11:13:59

Ertem mit akar mondani a cikk iroja, de alapveto szereptevesztesben van a kivandorlokkal kapcsolatban. Aki vallaja hogy egy masik orszagba koltozik, ott akar elni az elso es legfontosabb szerintem az ALKALMAZKODAS. Akar arab, kinai Magyar, lengyel, tok mindegy. Alkalmazkodj. Miert is kellene az angoloknak alkalmazkodni a kulfoldihez?? Ez az O hazaja, az O orszaga. Itt az O szokasaik, az O kulturajuk dominal. Itt te egy vendeg vagy.
Akinek barmilyen problemja van, vagy ugy erzi hogy nem fogadjak be elegge, menjen vissza oda ahonnan jott. Nevetsegs.

sélli_ 2015.03.03. 11:15:52

@dr. trafik nomac: Abszolute nyitottak. Pontosan. Megkerdezi honnan jovok, nalunk mi hogy szokas. Egy jo pelda: Mikulaskor vittem be az irodaba csokit es elmagyaraztam hogy mi ez. Rettenetesen orultek es megkoszontek, hogy megosztom veluk ezt a szokast.
Viszont: nem varom el hogy O is hozzon nekem csokit December 6-an mert ez a MI szokasunk, nem az OVEK!

paráznabillegető 2015.03.03. 11:23:44

@beszélő majom: direkt nem népet írtam.
emberek. nincs két egyforma. az arányok bármely társadalomban ugyanazok, legyen az vadászó-halászó, földműves vagy high-tech jueszéj. persze szórás lehet, de nem szignifikáns. sok átlagos, kevés deviáns. persze hogy pont az utóbbiak a példaképek, akármelyik irányba...

jaja, a hanyatló nyugat. na, szerintem ezt inkább párszáz év múlva beszéljük meg, amikor lesz rálátásunk.

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2015.03.03. 11:34:05

@sélli_: Persze, alapvetően egyetértünk, én se tukmálom a gulyást az itteniekre, és a szokásaik döntő többségével sics nehézségem vagy ellenérzésem.

Ugyanakkor úgy látom, hogy amit leírsz, hogy hogyan kéne türténnie, az egyszerűen nem úgy történik. Azaz van egy probléma / kihívás, amit meg kéne válaszolni. Ehhez pedig legelőször is szembe kell nézni ezzel a helyzettel.

Ha ez elmarad, vagy elfüllentett alapokra élpül, az garantált kudarc, és nekem úgy tűnik, hogy a tét mindeközben meglehetősen nagy.

Magyarul nem elég, és iránynak se jó, hogy asszimilálódjon mindenki, aki idejön, mert ez egyszerűen nem történik meg ezer oknál fogva, és ha csak mondjuk, hogy márpedig ennek így kéne lennie, az nem segít, sőt.

Vizilabda 2015.03.03. 11:36:11

Olyan videót is be kéne mutatni, hogy angol gentleman lefejez muszlim terroristát. De előtte megeteti vele a korán egy példányát.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 11:41:28

@sélli_:

"Miert is kellene az angoloknak alkalmazkodni a kulfoldihez?? Ez az O hazaja, az O orszaga. Itt az O szokasaik, az O kulturajuk dominal. Itt te egy vendeg vagy."

Elmondok neked egy régi történetet:

Volt egyszer egy város a Közel-Keleten. Ez a város volt arrafelé akkor a legnagyobb, legszebb, leggazdagabb város.Lakói, akik az égvilágon semmiben nem szenvedtek hiányt, a testi örömökben rejlő lehetőségek kimaxolásában látták a kultúrájuk fejlettségének a csúcsát. Egymást érték a parttalan, erőszakos orgiák.

Ebben a városban az is szokás volt, hogy ha idegen vándor tévedt a város falain belülre, úgymond "partiba vágták" őket egy aznap estére szervezett orgián.

Élt ebben a városban egy ember, akihez két vendég érkezett. Ahogy híre ment, hogy "friss hús" jött a városba, a helyiek már zörgették is a házigazda ajtaját, és hívták a két vendéget a buliba.

Ám a két vendég egyáltalán nem szerette volna, ha a lakosok a HELYI SZOKÁSOK értelmében partiba vágták volna a popsijukat.

A házigazda se értett egyet a helyi szokásokkal, és azzal se, hogy a helyiek az idegenekre is rá akarták kényszeríteni a saját otrombaságaikat. De félt, hogy ha a vendégei nem engednek a helyiek zaklatásának, akkor az életükkel fizethetnek a húzódozásért.

A házigazda kétsgbeesésében, hogy a vendégei életét mentse, felajánlotta a felgerjedt városlakóknak a saját két szűz lányát.

Ezt viszont a két vendég nem nézhette tétlenül. Kiosztottak pár sallert a begerjedt szarháziaknak, azzal, hogy az ügy még koránt sincs lezárva.

Hallottál már róla, hogy mi lett végül a kanos helybéliek sorsa?

sélli_ 2015.03.03. 11:46:14

@suhodminyák: Persze en sem azt mondom hogy `terj meg` es valj angolla. Az nem is mukodik. Tulsagosan kulonbozo kulturakbol jovunk, en cask azt mondom hogy ne varjak az idekoltozok hogy az itt elo angol fog hozza idomulni.
Arrol nem is beszelve hogy az angol, mint olyan vilag eleteben egy zarkozott nep volt. x100evvel ezelott is. Hagyomanykoveto, kicsit hideg, de azert baratsagos, befogado nep. Egy angol sosem less olyan mint egy olasz vagy spanyol, es vica versa. Mas nepek vagyunkm as kultura, mas habitus. Amivel nincs gond egeszen addig amig nem akarjak az emberek egymasara raeroltetni a sajat kulturajat. Nem jon ossze.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.03.03. 11:48:20

Csak egy kis szösszenet...velem történt meg....jellemzi a hétköznapi angol emberek hozzáállását .....
Egy pénteki napon, Szegednél nagyobb angliai belvárosban, ebédidőben, tömeg hegyek az utcán, egy charity boltban egy 24-26 körüli fiatal gizda kis feka gyerek majdnem leszúrt egy rúgós késsel...
Csak álltam sorban a kasszánál, fizetni akartam, amikor elkezdett velem üvöltözni, hogy azonnal takarodjak ki, mert ha nem meg fog szúrni...../ a bolt dugig volt emberekkel, a pénztárnál egy nagy darab 2 méteres angol pasi meg egy dagadt nő dolgozott../ kurvára megijedtem, néztem , a szememmel kerestem a segítséget....1 másodperc alatt rájöttem itt senki nem fog segíteni, vagy akár megvédeni....Mindenki látott, hallott mindent, de úgy csináltak mint a süketek és vakok....
A szerencsém az volt, hogy amikor már az öklével az arcom előtt hadonászott, megfordultam és kimentem...a bejáratból visszanéztem, hogy követ-e..és ott állt egy nyitott rugós késsel a kezében...Ha maradok még 1 percet, megszúrt volna..

Az angol vendégeim később azt mondták, itt senki ne számítson arra, hogy bárki is meg fogja védeni...Itt vannak íratlan szabályok, meg kell őket tanulni, feketék közelében , semmi szemkontaktus, bármit provokációnak vesznek, mert ők sértettek....
Bármikor megyek az utcán gyalog, egyedül, folyamatosan villogjak előre és hátra....
Próbáljak meg jókor , jó helyen lenni, mert lehetek bármilyen óvatos, néha mégis meghal egy-két ember...

Szóval...megtanultak kussolni, együtt élni", túlélni, konfliktus kerülni....és tűrni

sélli_ 2015.03.03. 11:52:34

@beszélő majom: Nem nem ismerem a sztorit, de szerintem ez most sajnos nem jo pelda.
Te atuazo vendegrol beszlesz (nem attelepult, atkoltozott `vendegrol` - nem veletlen az idezojel), te a kozel keletrol beszelsz, a poszt pedig Angiarol szol. A ket orszag kanyarban sincs, nem is volt es nem is lesz egymashoz.

sélli_ 2015.03.03. 11:58:15

@NagyságosSodalisO [eng]: azert ez egy sarkalatos pelda. Barhova mesz a vilagon mindig es mindenhol lesznek olyan helyek es emberek akik ugyanigy viselkednek. Szerinted Bronxban a gettoban nem ugyanezzel talalkoznal? Vagy a VIII kerben? vagy Del Afrikaban? Ott mar azert megolnek mert feher vagy... El kell kerulni ezeket a helyeket es akkor nem er inzultus. Sajnalom ami veled tortent, biztos sokkolo lehetett. Koltozz el. A videki Anglia gyonyoru es mar rengeteg helyen jartam mindenhol baratsagos emberekkel talakoztam.
Talalkoztam mar (ici-pici falu, a vilag vegen) rettenetsen felelmetesnek tuno, agyontetovalt, igazi melos gyerekkel aki a kocsma elott acsorgott vagy otodmagaval es amikor megkerdeztuk tole hogy hol lehet enni orommel igazitott utba az egyetlen nyitva tarto bolthoz es meg azt is hozzatette hogy a huga csomagolta aznap a szendvicseket.
Ahogy negative ugy pozitiv elmenyekkel is talalkozik az ember. Mint mindenhol :)

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 11:59:00

@sélli_:

"en cask azt mondom hogy ne varjak az idekoltozok hogy az itt elo angol fog hozza idomulni."

1. A muszlim vagy az afrikai bevándorló azért megy a Nyugatra, hogy DOLGOZZON. Nem pedig azért, hogy megtagadja a saját értékrendjét, és egy tőle idegen értékeket, erkölcsöt képviselő közegbe asszimilálódjon, beolvadjon.

2. Ha a Nyugatnak szüksége van arra, hogy bevándorlókkal végeztesse el az alacsonyabb megbecsültségű munkákat, akkor el kell viselnie hozzá, hogy a bevándorlóknak SAJÁT szokásaik vannak, amiket NEM akarnak feladni csak azért, mert egy másik féle kultúra területén dolgoznak.

erol 2015.03.03. 11:59:29

@beszélő majom: Olyan történet nincs, hogy volt két vándor akinek az volt a szokása hogyha megérkeznek egy városba "partiba vágják" a lakosságot?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 12:06:31

@NagyságosSodalisO [eng]:

Drogos ámokfutó itthon is bármikor leszúrhat, ha éppen rosszkor vagy rossz helyen. És simán lehet fehér is, nem csak "feka".

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 12:09:26

@paráznabillegető:

"És bocsáta az Úr Sodomára és Gomorára kénköves és tüzes esőt az Úrtól az égből. És elsűlyeszté ama városokat, és azt az egész vidéket, és a városok minden lakosait, és a föld növényeit is."

;)

paráznabillegető 2015.03.03. 12:12:54

@beszélő majom: aha... kúl sztori.
és most akkor mi lesz? a ruszkik atomot dobna londonra, aztán a leolvadó jégsapkáktól megy az egész a víz alá?
vagy mit akarsz ezzel mondani? seggbekúrni rossz, szűzlány jó?

♔bаtyu♔ 2015.03.03. 12:18:21

Teljesen igazuk van, hiszen ők vannak otthon. A multikulti alapból egy baromság, ha itt több száz éve alatt nem tudott integrálódni a cigányok 90%-a miből gondolja bárki, hogy pld. az angoloknál néhány tíz év alatt integrálódni fog az afrikai vagy az arab. Persze kivételek vannak, de a többiek jelentik a társadalmi problémákat és milliárdok felesleges kidobását.

Egyszerűen alá kellene vele íratni egy papírt, hogyha ide jön, akkor 3 éven belül nyelv, szokások vagy viszontlátásra, a mecsetek otthon maradnak, lehet oda menni, ha vallási igény merül fel.

Nehogy már az angol alkalmazkodjon, ő nyilván az előnyeit szeretné élvezni a dolognak, nem a hátrányait. Nem kötelező odamenni.

A helyükben a legkisebb probléma esetén akár egy lopás, már szórnám ki a delikvenst, az angol állampolgárságot pedig nem 5 év után adnám, hanem 20 év után.

♔bаtyu♔ 2015.03.03. 12:19:42

@beszélő majom: Azért maradjunk abban, hogy ha itthon leszúrnak, az 99%-ban cigány lesz.

A többieknél ugyanis nincs kés, vagy nem erre a célra van.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 12:22:10

@♔bаtyu♔:

Zsinórban volt két eset nemrég, hogy a járdán ment az áldozat, és úgy megszúrta valaki, hogy azt se látta, ki volt az, csak később vette észre, hogy vérzik a kabát alatt.

paráznabillegető 2015.03.03. 12:23:48

@♔bаtyu♔: "A multikulti alapból egy baromság" - a kárpát-medence közepe pont ennek ellenkezőjét bizonyítja. faszán együtt él a magyar, a germán, a szláv és a zsidó. persze mára ez már jobbára valami keveréküket jelenti, mégis integrálódtak, úgy ahogy.
no, nem tíz év alatt, és nem is száz.
és akkor te három évet írsz? bizony lol.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 12:24:00

@paráznabillegető:

Azt akarom mondani, hogy attól, hogy valami helyi szokás, attól nem biztos hogy jó és követendő példa.

paráznabillegető 2015.03.03. 12:31:46

@beszélő majom: "attól, hogy valami helyi szokás, attól nem biztos hogy jó és követendő példa. "
tehát... a londoni a muszlimoknak lehet, hogy igazuk van, ha nem alkalmazkodnak a helyi viszonyokhoz és akarják a sáriát? meg a magyar cigóknak is, mikor lopnak, ami ugye nekik tökre megfelel, de a magyar törvényeknek már nem?
ejha! :o

Shopping 2015.03.03. 12:34:41

A multikulti NEM működik!

Akkora kulturális szakadék van az európai, és az afrikai vagy ázsiai népek között, hogy azt nem lehet feloldani.

De ez nem az én véleményem, --ezek a tények.
Azzal pedig nehéz vitatkozni.

Norvégiában, ahol erősen próbálkoznak a befogadással, a bűnesetek 75%-át muszlimok követik el.

Nem megy és kész.
A cigányságot, eddig hányszor, és hány milliárdért próbáltuk meg "felzárkoztatni"? És mi lett a vége?
(Gellérthegyen 300millióért vettek maguknak házat közpénzen, a sajátjaikat meg leszarták.)

Shopping 2015.03.03. 12:38:12

@paráznabillegető: a germán,magyar, szláv, csak pár száz kilométerre lakik egymástól. Persze hogy nem probléma nekik az asszimiláció.

De egy Pakisztáninak, aki a múlt héten még megölte a saját lányát, mert szexelt, vagy savval öntötte le a felesége arcát mert ott akarta hagyni, na az SOSEM fog tudni európai módon élni!

egy igazi barom vagy mária 2015.03.03. 12:39:44

@Könnyen elkaptuk, uram!: "És mikortól lesz magyar? Mert ugye az megvan a csökött agyadban, hogy nincs magyar ebben az országban? Hogy keverék vagy? Tóth, Horváth, Szász, Német, Szlovák,Lengyel, Polyák, Popják, Kovács....soroljam a családneveket? Szerinted melyik a magyar származású?
Feltalálóink, színészeink,íróink mind tele vannak idegenekkel!"

És az megvan a csökött agyadban, hogy feltalálóink, íróink mind kurvára büszkén tartották magukat magyarnak? Petőfi hány verset írt a szerbségről? Ez a ballib multikulti fos, amit a hozzád hasonló balfaszok még mindig erőltetnek, épp most kezd összeborulni európában, te fasz.

♔bаtyu♔ 2015.03.03. 12:42:43

@paráznabillegető: A magyar a germán a zsidó és a szláv maga a magyar. Ráadásul nézzük meg ki hogy jött:

1. Germán: Egyrészt bevándorlással, üres területeket, falvakat telepítettek be velük több ízben, másrészt letelepedett hadifogoly, magyarokkal szövetséges törzsek tagjai

2. Zsidók. Sokuk mások általi üldöztetés révén, de ha az AB vércsoportot tekintjük, ami a Kárpát medencében a magyarok zsidók és tótok körében a legjobban elterjedt, ezért ők is magyarokkal szövetséges törzs tagjai

3. Szlávok. Lsd. mint fent, továbbá hadifoglyok, stb.

Olyan típusú bevándorlás, amire te gondolsz, nem igazán volt. Kivéve cigányok, de ennek "eredményét" láthatod.

paráznabillegető 2015.03.03. 12:42:45

@Shopping: "nem probléma nekik az asszimiláció".
persze, hogy nem... :)
olvass történelmet, nézzél híradót. ölég jól asszimilálták egymást, meg még ma is.
vagy ott a szleng: labanc, polák, oláh. micsoda asszimiláció!

magyarban azért "sikerült" az asszimiláció, mert elfelejtődött, kinek honnan is vannak valójában az ősei. itt már más problémák vannak.

♔bаtyu♔ 2015.03.03. 12:44:16

@Shopping: Pontosan így van. A befogadás szándéka és az asszimilálódás szándéka egyaránt hiányzik.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2015.03.03. 12:44:33

Ha valaki másik kultúrába költözik, három dolgot tud csinálni: vagy megkeresi a hasonszőrűeket és kialakít velük együtt egy gettót, ahol igyekszik fenntartani saját szokásait, értékrendjét, stb. - ezáltal gyakorlatilag kizárva magát a befogadó országból, vagy erőnek erejével alkalmazkodik, ami a legjobb esetben is azzal jár, hogy kizárja magát a saját kultúrájából, de rosszabb esetben két szék közt a padlón találja magát, vagy örök időkre magányos marad, mert a befogadókhoz nem közelít, hasonszőrűek meg mondjuk nincsenek a közelben. Kivándorolni mindenképp ménkű nagy megrázkódtatás, a dolog feldolgozása meg erősen a lelki alkat függvénye. Lesz, aki onnantól egyfolytában visszasírja a "hazait", lesz, aki minden alkalmat megragad, hogy a régebbi közegét lefikázhassa, csak épp szélsőségektől mentesen, normálisan, objektíven viselkedni lesz nagyon nehéz, ami nem is csoda, mert az új kultúrában a világon minden más lesz, a politikai berendezkedéstől az utcán alkalmazott hangerőn át az emberek egymást közti személyes (fizikai) távolságáig, és hiába akár a tökéletes nyelvismeret is, ha a többiek folyvást olyan asszociációkat használnak, olyan utalásokat tesznek, melyeket a nem ott nevelkedett ember képtelen értelmezni, a csillagos ötös nyelvtani megoldásaitól függetlenül. A kulturális sokknak külön tudománya van, érdemes olvasgatni róla. (Skóciában és Hollandiában is hosszabb időt töltöttem, tapasztalataim szerint a helyiek rosszul viselték, amikor a magyarok egyfolytában egymással voltak elfoglalva, és kerülték az "őslakosokat" mint a pestisest, a hollandok meg különösen érzékenyek voltak a buzizásra meg a New York - Tel Aviv tengelyre (:(:(: (nem tudom, ki után kerültem ki az érintett tanszékre, de hetekig tartott, míg meggyőztem őket, hogy egyik vonatkozásban sem vagyok érdekelt (:(: (: ) Viszont ha az ember őszintén beszélt nekik a problémáiról, a beilleszkedés nehézségeiről, a számára idegen vonatkozásokról, akkor általában segítőkészek és érdeklődőek bizonyultak. Ami messze nem jelenti azt, hogy nincsenek bunkó skótok vagy tahó hollandok, hogyne lennének, ők is csak emberek, viszont nagy általánosságban a légkör valóban befogadó. Ettől még az ember egyáltalán nem biztos, hogy jól érzi magát (ld. a fentieket a kulturális sokkról) de érezhetné magát rosszabbul is, ha pl. machetével kergetnék végig az utcán, miközben azt kiabálják, hogy "mocskos külföldi").
Az első generációs bevándorló vérmérsékletétől függően igyekszik illeszkedni vagy nem illeszkedni a befogadó kultúrához, de mindenképp egy szakadék peremén egyensúlyoz, az egész további életét ez határozza meg. A második generáció életéből ez a fajta küzdelem már hiányzik, ez a helyben született és helyben szocializált generáció joggal lesz baromi ideges, hogy miért pont neki kell klozetot pucolnia. A kecskepásztor apukának, akire az ellenség naponta célba lőtt, a békés klozetpucolás hatalmas minőségi lépést jelentett, és többnyire nem gondol bele, hogy a gyereke már nem terelgetett kecskét és nem lőttel rá célba, ehelyett tévén nézte az elérhetetlen tutit, és kulturálisan messzebb van a szülőktől, mint a szülők a kecskéktől. A befogadó országok többnyire ezzel az elveszett, hálát már nem érző generációval felejtenek el foglalkozni. (Kicsit arra emlékeztet az egész, hogy amikor a legalsóbb osztályoknak először megengedték, hogy iskolába járjanak, azt az első generáció óriási dicsőségnek élte meg, a második-harmadik generáció nagy része meg minden lehetséges módon igyekezne kibújni a kellemetlen kötelesség alól)

whw (törölt) 2015.03.03. 12:49:16

@beszélő majom: " Ha a Nyugatnak szüksége van arra, hogy bevándorlókkal végeztesse el az alacsonyabb megbecsültségű munkákat, akkor el kell viselnie hozzá, hogy a bevándorlóknak SAJÁT szokásaik vannak, amiket NEM akarnak feladni csak azért, mert egy másik féle kultúra területén dolgoznak."

LOL
Na, bevándorló, vendégmunkás az nem csak nyugaton van, hanem a közel-keleten is.
Azt hiszed egy szaúdi, ománi, jordán, emirátusi, szingapúri, hong kongi munkára érkező bevándorlónak kinyalják a fenekét? Na a muszlim és más ázsiai országokban nincs tolerancia. Ott még telefont se tarthat a cseléd. Nem a befogadó alkalmazkodik, hanem a jövevény.
A briteket lehet nem szeretni, de el kell ismerni, hogy a kulimunkással jobban bánnak, mintha ugyanaz a kulimunkás mondjuk szaúdiban dolgozna. Sőt, még a vallását is gyakorolhatja, szaúdiban szerinted építhetnek hindu és keresztény templomokat a bevàndorlók?
Sőt, az öbölmenti országokban még siíta vendégmunkásnak lenni is elég vacak. Pedig ugye elvileg muszlim...

Mosogatni szar dolog Londonban, de ha már erre kényszerül valaki, akkor alkalmazkodjon a helyiekhez. Pláne ha a pénze jó az angolnak, akkor ne harapja már meg azt a kezet, ami enni ad neki. Sokaknak nem jön össze az ismerkedés helyiekkel, évek múltán is magányosnak, kirekesztettnek érzik magukat. Ez részben az angolok hibája is, részben körülményektől, munkahelytől függ, személyiség kérdése is.
A képmutató polkorrektséggel együtt is azért még mindig ezerszer élhetőbb bevándorlók számára a UK, mintha ellenkező irányba menne az ember (gazdagabb muszlim országok, ahol a bevándorlót tényleg kapcarongynak tekintik, vagy Afrika, ahol nemzeti sport a nemi erőszak).
Nem tökéletes a nyugat, de szerintem jobbat még nem találtak ki.

2015.03.03. 12:51:39

Tökéletesen egyet kell értenem a cikkel, pontosan ezért utáltam Angliában lakni.

A multikulti csak akkor jó, ha VALÓBAN elfogadják és egyenrangúnak tartják egymást, nem pedig csak megjátszák, mint Angliában.

sélli_ 2015.03.03. 13:04:48

@ébrenjáró: En meg szeretek itt elni mert elfogadnak.. nem turkalnak a zsebemben mint otthon, nem irigykednek hanem orulnek ha esetleg neked van valamid ami nekik nincs, nem akarnak iranyitani, hagynak elni es kibontakozni.
Egyszeru: nem vagyunk egyformak. ettol szep a vilag!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.03.03. 13:15:59

Többedik generációs bevándorlók? Hol? A hírekben csak olyanokról hallani, akiknek a szülei vándoroltak be... Az ilyen fiatalok terrorizmusra való fogékonysága közismert tény, ezért is mondják, hogy a multikulti zsákutca, csak a kulturális beolvadás az igazi beilleszkedés...

xunilo 2015.03.03. 13:23:02

@retrovírus: " Ománba, Katarba, UAE-be és nézd meg, hány nyugati megy oda élni, dolgozni és hogy élnek ott. Elárulom: nagyon jól, és nagyobb biztonságban, mint a saját hazájukban."

Ja, elkulonitett luxusgettokban, biztonsagi orok altal vigyazva.
Ha olyan korulmenyek lennenek nekik nyugaton, a hazajukban, akor ott is nagyobb biztonsagban lennenek.

♔bаtyu♔ 2015.03.03. 13:26:26

@xunilo: Igen, azért élnek ott nagyobb biztonságban, mert Ománban nincs olyan, hogy rosszul néz egy fekára és az leszúrja.

Egyébként itthon is ez azért tartozhat a cigánykultúrába, mert a bíró természetesnek veszi, hogy Kolompár karddal, vagy késel járkál.

Ha külön a szerszámért (ha ember ellen használta, akár csak fenyegetett) kapna 5 év letöltendőt, kb. 3 év alatt kiveszne a cigány kultúrából is a használata.

xunilo 2015.03.03. 13:32:50

@♔bаtyu♔: reszben igazad van, marmint abban a reszben, amit a magyar helyzetrol irsz.
A masik felet fenntartom, a biztonsagot a nyugatiak szamara az garantalja, h a a munkahelyuk es az orzott lakasuk kozott mozognak, meg max az uj nagyvarosok csillogo negyedeiben.
Nem hiszem, h biztonsagban lennenek, ha olyan helyre mennenek, ahol az ottani atlag lakossag el.

buday008 2015.03.03. 13:32:50

Olvasom itt a sok okosságot, okfejtést nyomozást tanulmányt stb. ÉÉn maradok annál hogy mindnet az alapoknál kell kezdeni. pl. ott ha valami nem megy nem kell erőltetni!! Nem sikerült beillesztenia bevándorlokat? semmi gond nem kellenek tipli haza.. Eleve már ott elbaxxák a mai angliába, hogy nem eleve vendégmunkásokat engednek be adott időre. De ha egyet sem engednnek be akkor sem veszítenének semmit van ott bőven mindnere munkaerő-csak duma hogy nincs. Jobban kiszámolják ezena bevándorló kérdésen is lassan már minuszba lesznek..Másik baromság: ahhoz hogy asszimilálodjon valaki minimum ugy kell kinéznie mint az őslakosság ja és mondjuk nem árt második generáciosnak lenni. 1 paki az ééletbe nem elsz angol se egy fekete -kár erőltetni. De erre van a brit állampolgárság ki találva. attól még adottesetben akár hasznos tagja is lehet a társadalomnak. Aki emga mi cigányainkat szidja nem járt még nyugaton-- ahol sem a ynalvet sem a szokásokat sem a helyi embereket nem hajlandók az ujak elfogadni, nem ugy mint nálunk. Tudtommal a cigányok még nem szőnek terveket a magyarok kiírtására.. noha történnek sajnálatos gyilkosságok. viszonta muszlimok egy része komolyan háborúra készül--jihad ami nem csak az ember harcát jelenti a megtérésével kapcsolatban...

sélli_ 2015.03.03. 13:41:36

@buday008: Ugyanerrol beszelek! Akinek nem tetszik, nem tud megszokni menjen vissza oda ahonnan jott es ahol jol erzi magat! Semmi nem kotelezo, ezt nem ertik meg az emberek...

Tudományos libsizmus 2015.03.03. 13:56:26

Az angolok menthetetlenek. Szerintem a franciák is. Nekik már végük.

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2015.03.03. 14:03:51

@buday008: Még egyszer mondom, az angoloknak azért a pénz kell, amit a bevándorlók hoznak.

Plusz, és ez csúnyán hangzik, de én itt olvastam róla, hogy nekik konkrétan is szükségük van friss vérre. Ez egy sziget...

Ami meg a romákat illeti, az, hogy széttárjuk a kezünket, hogy nem éltek a lehetőséggel, hogy pont olyanok legyenek, mint mi, az egyszerű szűklátókörűség. Közben a magyarok döntő többésge abszolút nem kiváncsi a romákra, semmit nem tud róluk, csak a szokásos lehúzó sztereotípiákat hiszi egyeduralkodóan igaznak.

Szerintem egy valódi integráció mindkét felet gazdagítja, míg az asszimiláció, azaz az "egyszerű" beolvasztás láthatóan és érthetően nem működik.

paráznabillegető 2015.03.03. 14:06:30

@suhodminyák: működik az asszimiláció, csak irgalmatlanul sok idő kell hozzá. jópár száz év.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 14:23:22

@buday008:

"Eleve már ott elbaxxák a mai angliába, hogy nem eleve vendégmunkásokat engednek be adott időre."

Így igaz.

Azzal semmi baj nem lenne, ha valaki DOLGOZNI menne oda, fix időre. De NE KAPJON állampolgárságot.

Kapja meg a bérét a munkája után, kapjon hozzá eü-biztosítást és időarányos nyugdíj-jogosultságot.

De ahogy nincs munka, vagy nyugdíjas korba ért, induljon szépen haza, vegyen magának házat otthon, és éljen boldogan a sajátjaival.

Ez viszont ellene lett volna a globalizációs tervek kiagyalóinak.

A globál-mániások érdeke ugyanis az, hogy SZŰNJENEK MEG a nemzetállamok, legyen az emberiség egy könnyen irányítható, könnyen manipulálható homogén massza.

Ezt a célt szolgálta a "multikulti" propaganda.

A fogadó állam kultúráját a bevándorlás felhígítja, és gyengíti a nemzetállam-tudatot.

A küldő államot meg azzal gyengíti, hogy a tehetséges, fiatal generáció nem a saját hazájában töri magát azért, hogy fejlődjön az országa, hanem elmegy hígítani más kultúrákat, gyengítve ezáltal a saját kultúráját.

♔bаtyu♔ 2015.03.03. 14:29:33

@suhodminyák: Azért el kellene kicsit gondolkodnod azon a magyarok miért nem kíváncsiak a romákra.

Rengeteg gyilkosság, rablás úgy kezdődik, hogy nyitott vagy. Most nem a cigány kolléganőre gondolok, mert azzal szemben nincs ellenérzés, hanem a lomisokra, általában egy ismeretlen cigányra. Az óvatosság mindenkiben kifejlődött, benne a van a vérében, a tiedben is. Nem véletlen, hogy az áldozatok többsége külföldi, vagy idős ember.

suhodminyák · http://suhodminyak.blog.hu 2015.03.03. 14:48:09

@♔bаtyu♔: Ja, csak én azt mondom, hogy ha már elgondolkodtunk, gondolkodjunk egy kicsit tovább is. Úgy olvastam, hogy a kitaszított helyzet statisztikailag jobban együtt jár bizonyos elhajlásokkal, mint az etnikai hovatartozás. A keveredést az okozza, hogy a kitaszítottság leginkább a romákat sújtja.

Biztos te is hallottad a sztorit, hogy valahol az országban a rendőrök a bicikliről hiányzó lámpák miatt büntették olyan rendszeresen és lendülettel az egyik falu roma lakóit, ami fehérekkel valahogy soha nem fordult elő.

Szerintem végtelenül tanulságos lenne mondjuk két évre belebújni egy roma bőrébe, és átérezni a kirekesztést, meg az ellenszelet, amit attól függetlenól kapsz, hogy bármit tudnának rólad.

Én itt kelet-európaiként ennek csak a finomított tört részét kapom, de vannak sejtéseim, hogy milyen lehet otthon romaként: lehúzó és frusztráló.

paráznabillegető 2015.03.03. 14:49:09

@beszélő majom: aha, aha.
na és mi is az előnye a nemzetállamnak?
pro és kontra, koma!

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 15:00:54

@paráznabillegető:

"na és mi is az előnye a nemzetállamnak?"

A közös nyelv, a közös szokások, a közös értékek, szabályok, írott és íratlan törvények erősítik a csoportot és erősebbé teszik az egyént, aki a csoporthoz tartozik.

Az atomizált társadalomban magányosan, vagy felszínes, értéktelen kapcsolatokban sodródó gyökértelen egyének ezzel szemben gyengék, kiszolgáltatottak és könnyen irányíthatók, manipulálhatók.

paráznabillegető 2015.03.03. 15:08:47

@beszélő majom: ez csak pro.
zéró kontra?

na meg: ha mindenki - úgymond - ugyanolyan, és mindenki egy nyelvet beszél, és a szabályok és törvények is egyformák, akkor mi van?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 15:31:40

@paráznabillegető:

Még egy történet:

"Volt egyszer egy erős és büszke nép, nagy múlttal, közös nyelvvel, erős vallással. Elhatározták, hogy létrehoznak egy olyan várost, amely ha megépül, erősebb, gazdagabb és hatalmasabb lesz minden addigi földi hatalomnál.

Azt mondták: gyertek, építsünk magunknak egy nagy várost, hogy együtt maradjon a népünk, és ne széledjünk szét a világban. Hozzá is fogtak, hogy elkezdjék felhúzni a falakat.

Azonban történt valami, és az egy-nyelvű, egy-szokású és egy-akaratú nép soknyelvűvé, színessé és széthúzóvá vált.

Az építkezés meg félbemaradt, ahogy az egységes nép sokszínű, soknyelvű multikulti közösséggé vált. A romok ma is láthatók valahol Dél-Irakban."

A mai, globalizációt szolgáló multikulti eszme, megtűzdelve az ál- és pszeudo-vallásos manipulációval ugyanerről szól: zavard össze a nyelvüket, a hitüket és a szokásaikat, hogy gyengék és irányíthatóak maradjanak.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.03.03. 16:13:48

@beszélő majom: Tudom, rosszkor voltam, rossz helyen , ennyi. Nem is lihegem túl, csak valahogy furi érzés volt konstatálni, hogy itthon több mint 40 év alatt senki nem zavart ki sehonnan és senki nem akart ledöfni egy bugylibicskával.:-))
@sélli_: Tudom, tudom, csak ez volt az első multikultiélményem!! Kicsit mellbevágott, hogy ezután ilyenekre is figyelnem kell. Most már nekem mindegy, elmehetek a világ legutolsó békés kisfalujába is, ha fekete jön szembe összeugrik a gyomrom. Talán majd 10 év múlva már nem !:-DD

paráznabillegető 2015.03.03. 16:17:04

@beszélő majom: lol. :)
"Azonban történt valami" - mégis mi? nem akarta tolni a büszke nép fia a talicskát? törte a kezét az ásó? bazmeg...
ez lófasz sztori, koma. az előző kúlabb volt. hiába, a folytatások mindig gyengébbek.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2015.03.03. 16:25:27

@whw: Jól van, akkor itt van neked egy kis olvasnivaló:

hu.wikipedia.org/wiki/A_M%E1%BB%B9_Lai-i_m%C3%A9sz%C3%A1rl%C3%A1s

Most szándékosan nem a náci koncentrációs táborokról linkeltem be.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2015.03.03. 16:34:15

@borzimorzi: Milyen 2-300 évről beszélsz? A gyarmatosítás kora a XX. század 60-as, 70-es éveiben ért véget, de nem mindenhol, és más formában tulajdonképpen mai is fennáll. Ennek - közvetve - mi is a haszonélvezői vagyunk.

Konkrétan a legnagyobb olajcégek a közel-keleti olaj segítségével léptek nagyot. Sok más példa van még. De igazából a félreértés ott van, hogy a "gyarmatosító cégeknek" nem szükségszerűen kell a mai legnagyobb cégeknek lenniük. Az is egy érdekes szempont, hogy ugyan sok cég valóban 100-200-300 évvel ezelőtt nyomult keményen, de hiába volt olyan régen, a vagyonban ez ma megjelenik, házak paloták, hidak, utak formájában, stb. Tehát nem arra kell gondolni, hogy arany hegyek állnak valahol egy trezorban, mert anno gyarmattartók voltak.

Belemehetünk a mai afrikai bányászati kovcessziók vizsgálatába is, de ez már nagyon távol esne a témától.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 16:50:50

@paráznabillegető:

""Azonban történt valami" - mégis mi?"

Én a helyedben nem tenném közhírré, hogy az egyik leghíresebb sztorit se ismerem a Tórából :)

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.03. 16:54:20

@Csák Morritz AKA Alibiman:

"Tehát nem arra kell gondolni, hogy arany hegyek állnak valahol egy trezorban, mert anno gyarmattartók voltak."

A Washington - Tel Aviv tengelyen már elintézték, hogy ne álljon hegyekben a FED-nél az őshaza gyarmatosítóinak egykori aranya :DDD

paráznabillegető 2015.03.03. 16:55:40

@beszélő majom: érdekelne a te apokrif verziód...

2015.03.03. 19:14:41

@whw: honnan veszed ezt az ordas baromságot, hogy még telefonjuk se lehet? Senki nincs elkerítve, mindenki ott bérel lakást, ahol az anyagi lehetőségei engedik. Még az indiai melósoknak is kulturált és modern lakótelepeik vannak, esténként a millió kis indiai étterem valamelyikében lógnak, és még egyszer mondom, a saját szememmel láttam, beszéltem sokféle emberrel, nem pedig az indexről meg az amnestyorgról szedtem össze a hülyeséget.
Veled ellentétben én utazom eleget, nem lehet ilyen bullshittel megetetni.

A vendégmunkások kurvajól járnak, hogy ott dolgozhatnak az öböl-menti államokban, és ne is fáradj, hogy az ellenkezőjéről meggyőzzél, amíg nincsenek saját élményeid a témában.

Jossarian 2015.03.03. 19:53:28

@Csák Morritz AKA Alibiman: a kulcsszo a "volt". Ugy ahogy mondod. Ok nem eltek vele, mi igen. Ezert ok alsobbrenduek es nem alkotoreszei a civilizacionak. Akinek meg ez nem tetszik vallaljon kozosseget veluk es eljen a normaik szerint. Meglatjuk meddig birod...

Jossarian 2015.03.03. 19:57:17

@beszélő majom: naked id szol a valaszom ami egy masik ballibidiotanak irtam. Bender log

Jossarian 2015.03.03. 20:02:44

@Csák Morritz AKA Alibiman: Szerencsetlen, szivj amit akarsz, en nem szivok semmit, ember vagyok...

whw (törölt) 2015.03.04. 04:39:02

@Csák Morritz AKA Alibiman: jó, akkor te meg ezt olvasgasd:

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_and_anthropogenic_disasters_by_death_toll

Az ember már csak egy ilyen vérszomjas állat. Nem csak a gonosz nyugati, hanem a néger, muszlim, sárga és az indiànok is.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2015.03.04. 08:32:39

@whw: Nyilván mindegyik, én pusztán arra reagáltam, hogy nem csak a muszlimok, stb. tudnak állat módjára viselkedni. Vicces, hogy erre meg visszaírod, hogy na jó, de a muszlimok is állatok tudnak lenni. :D

1et értünk. :-)
süti beállítások módosítása