A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Scottish Swede

2011. június 14. - suhodminyák

Ma viszont egy otthon valóban nem kapható zöldségféléről mesélek. Zellert kerestem az itteni boltokban azzal a szándékkal, hogy egy csomó értékes hozzávaló mellett – mintegy mellékesen – beletegyem azt is a húslevesbe, aztán a fogyasztást megelőző pillanatokban maradéktalanul eltávolítsam, és a szerves hulladéknak járó kezelésben részesítsem.

De a zellernek csak valami rokonát találtam. Megvettem hát, meghámoztam és kettévágtam. Ekkor már gyanakodtam, hogy ez nem zeller. Már vágni is könnyebb volt: nem zeller módjára viselkedett, mint egy illegálisan kivágott, évgyűrű díjas óriástölgy törzse.


Hamar kiderült, hogy nincs is sok időre szüksége a megpuhuláshoz, szinte hamarabb megvan, mint a krumpli. A színe sárgás, az íze pedig (és ez megint radikálisan megkülönbözteti a zellertől): jó. Azóta szeretjük, és rendszeresen használjuk.

Kicsit utánajártam, hogy mi ez egyáltalán. (Ezért tudok most többé-kevésbé érdemben írni róla). Először is lefényképeztem a boltban, hogy legyen reális esélyem emlékezni, hogy hogy hívják egyáltalán. Úgy, hogy scottish swede. A svédek eszembe se jutottak, úgy kezdtem utánanézni. Kiderült, hogy a szóban forgó zöldséget máshol leginkább rutabaga, azaz gyökérzsák néven említik.

Az, hogy ennyire finom annak ellenére, hogy a zeller rokona, azért van, mert nem rokona a zellernek. A káposzta és a fehérrépa keresztezésével hozták létre. Hát a fehérrépának is előrelépés a dolog.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr725032674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

garda 2011.06.14. 19:53:58

turnip ezt mondta erről a gyökérről az ír angoltanárom http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=144

Ismeretlen_35729 2011.06.14. 20:05:08

Igen, ilyen néven is említik. Meg van még pár másik is; tulajdonképpen ezek kombinációi. http://en.wikipedia.org/wiki/Rutabaga

Sheila · http://sheilagre.blogspot.com 2011.06.14. 20:53:12

ez tulajdonképpen a karórépa..

Nyuszika 2011.06.14. 21:59:22

Egyszer kóstold meg a zellert úgy, hogy nyersen kicentrifugázod (nem, nem a ruhákkal együtt!). Sokkal finomabb lé formájában. Csak egy pici kell belőle a sárgarépa- vagy almalébe és egész pikáns íze lesz :)

EHC 2011.06.14. 23:14:02

Én a zellert bele szoktam reszelni a levesbe, és megeszem. Mondjuk nem szeretem a fehérrépát, ezért lett ez az ízesítés módja nálam. Szóval nem értem, mi ez a viszolygás...

Ismeretlen_35729 2011.06.15. 12:27:45

Sheila: Igen, de ha ezt a címet adom neki, az dramaturgiai szempontból vállalhatatlan. :-) Nyuszika, EHC: A zeller létjogosultságát elismerem ízesítőként a levesben, vagy vajkrémbe rejtve.

Nyuszika 2011.06.15. 18:47:06

Ja, az más. Megenni én sem szoktam (max levesben, apróra vágva és a többi zöldség közé keverve) Viszont egyszer csináltam zelleres krumplipürét, mert az állítólag mennyei. Szerencsére másnapra totál megsavanyodott, így teljes lelki nyugalommal dobhattam a szemétbe :)
süti beállítások módosítása