A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Értesítés hivataltól érkezett dokumentumról

2009. október 07. - suhodminyák

 

Értesített az Ügyfélkapu, hogy az „Értesítés táramba” új dokumentum érkezett az APEH-től. Kellemetlen vibrálással az arcizmaimban bejelentkeztem, és feszültségem folyamatos növekedése mellett huzigáltam az egeret az apró betűs linkek fölött, amikor végre megtaláltam a nekem valót. Rákattintottam. Tényleg ott volt az értesítés, de minden, amit elárultak, egy rafinált érkeztetési szám volt, és az a nem kis aggodalomra okot adó részlet, hogy a lejárat dátuma 2009. október 12. 

12-e, az hétfő. Addig van két munkanap, meg egy őrjítő hétvége, amikor – ahelyett, hogy élvezném a szabad életet – az idő múlását tehetetlenül szemlélve olvasgathatom újra és újra a nyilván valamilyen hibámat az orrom alá dörgölő levelet, meg a vonatkozó adójogszabályokat, és próbálhatom megérteni, hogy mit rontottam el, hogy aztán csak hétfőn derüljön ki, hogy egy hat munkanapos átfutású bürokratikus intézkedéssorozatot elfelejtettem útjára indítani, amivel automatikusan és jogérvényesen elismerem, hogy vagyonom felével már tarthatatlanul régóta tartozom az APEH-nek. 

Megtaláltam a dokumentumot. Egy pdf fájl. Letöltöttem, és megkeményített szívvel vártam, hogy a rideg sorok a retinámnak csapódjanak. Ez volt a képernyőn: 

Tisztelt Adózó! 

Ezúton tájékoztatjuk, hogy a 2008. évi személyi jövedelemadó meghatározott részének 1%-áról szóló 2009. évi rendelkezésében megjelölt, az Szf. tv. 4. §-ába sorolható (civil) kedvezményezett részére az átutalást az adóhatóság teljesítette. 

Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal

Könyörgöm, miért nem azzal kezdték a levelet (de már az email tárgyába is bele kellett volna tenniük), hogy kérem, nyugodjon meg?

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr195032375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigface 2009.10.07. 23:10:40

Nem tiszta a lelkiismereted? :-)

Ismeretlen_51006 2009.10.08. 01:09:48

Ehhe, nekem is ez jutott az eszembe. Ha nincs mitől félned, akkor ne félj.

Ismeretlen_51260 2009.10.08. 09:19:45

Magyarán az APEH vállon veregette önmagát, és szerette volna, hogy osztozz az örömében. Még mindig jobb verzió, mintha arról értesítettek volna, hogy hol, és kinél kell leadnod a lakás, és kocsi kulcsaidat, teljes vagyonelkobzás végrehajtása miatt, aztán a mikrobetüs részben közlik, hogy ha félreértésről lenne véletlenül szó, akkor bocsi.

prediktor 2009.10.08. 13:43:06

A határőrségnél is az első lecke, hogy aki nem izgul, azt meg kell motozni. Persze ez az egész csak a volt keleti blokk állampolgáraira vonatkozik.

Ismeretlen_35729 2009.10.08. 18:36:31

Kiddan, irigylem a tapasztalataidat.

Ismeretlen_51006 2009.10.09. 00:48:05

Ja, hát van különbség elmélet és gyakorlat között... :)

Ismeretlen_51006 2009.10.09. 12:38:43

Na, és erre mi történik?! Kaptam egy fizess vagy behajtjuk levelet egy nem létező tartozásomra.
süti beállítások módosítása