A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Édességek

2009. március 31. - suhodminyák

Gyerekkoromban nem voltam csokirajongó. Talán ’88-ban lehetett, hogy a Nyúl utcai éjjelnappaliban vettem magamnak egy Duplo csokit. Azt, amelyik kis krémmel töltött ostyás puklikból áll. Fizettem, kiléptem a boltból, és menet közben kezdtem kibontani a csomagolást.

 

A zebra közepén jártam, amikor beleharaptam. Lábaim ritmust vesztettek, szemeim kikerekedtek, arcom kipirult. Mintha fatörzs dőlt volna rám, úgy vágott hátba a felismerés: engem eddig hülyére vettek. A Boci, a Tibi, de még a Macskanyelv is mind gyártási melléktermék, élelmiszeripari hulladék, pakura, hazugság! A Duplo mennyeien finomnak tűnt ezek kontrasztjában.

 

A rendszerváltás után aztán egy csomó receptet megváltoztattak, illetve – ahogy az új tulajdonos fogalmazott – visszatértek az eredeti ízekhez. Ennek eredményeként ezek a csokik még szarabbak lettek. A Túró Rudi, ami úgy volt jó, ahogy volt, viszont szintén átalakult. Az is a kárára. Kiveszett belőle az a nedves fanyarság, ami olyan tökéletesen harmonizált az édes, csokival bevont túróval.

 

Mára talán csak egy állócsillaga maradt a magyar édességek szürke egének: a zacskós kakaó. Ez már ’81-ben is megalázó volt bármilyen instant vagy pláne főzött kakaóhoz képest, és engem mindig a fizikai fájdalom határáig hajszolt, amikor megpróbáltam elképzelni, hogy hogy lehet rajongani(!) ezért a folyadékért.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr755032202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boca 2009.03.31. 14:10:54

Pedig a kakaós tej kurva jó. Persze ízlések...

Rudi 2009.04.01. 11:09:48

A túró rudit meg érlelni kell ahhoz, hogy azzal az áhított fanyarsággal megfűszerezzük. A nemessé érlelt rudi rendszerint a szavatossági dátum lejártát követő 1 hétben fogyasztható gourmandok számára is megfelelő ízesítésben.

Ismeretlen_35729 2009.04.01. 12:55:23

A savanykásság talán hasonló lesz, de a lucskosság hiányára ez sem orvosság.

Ismeretlen_50856 2009.04.07. 10:29:20

Én is a Nyúl utcában laktam!!! Igaz, ezelőtt 30 évvel...

Ismeretlen_119325 2009.04.07. 13:24:44

Tegnap vettem vaníiliás-mazsolás krémtúrót. Az pölö hasonlít a régihez...
süti beállítások módosítása