A rénszarvas magabiztossága

A rénszarvas magabiztossága

Shisha

2008. december 16. - suhodminyák

 

Nem dohányzom. Amikor pedig régen mégis cigarettáztam, mindig ugyanúgy csináltam. Nagyjából fél szál elszívása után összeszorítottam a gyomromat, színemet szürkészöldre változtattam, és a következő néhány órát keserves, végeláthatatlan hányással töltöttem. A kortárs csoportban ennek volt ugyan egy kellemetlen mellékzöngéje, de mégiscsak be kellett látnom, hogy nem leszek nikotinista.

 

 

A pipázás is csak annyira érdekelt, hogy szívesen szippantottam kellemes füstjéből, de szívni – még letüdőzés nélkül is – egyértelmű kellemetlenségnek tartottam. Párszor tettem még óvatos kísérleteket a cigarettával, melyek során – még a rosszullétet elkerülve is – arra a következtetésre jutottam, hogy ez a drogok legalja. Valami könnyűség érzést ad, meg elveri az éhséget, de amúgy se magamra nézve hízelgő tévképzetek, se egy értékelhető hallucináció, semmi.

 

 

Mindezek ellenére még Egyiptomban megtetszett a shisha, azaz a vízipipa. Vettem is egy rendes, működő, nem csak dísznek való darabot, ma is megvan. Ezt is meg tudom számolni talán egy kezemen is, hogy hányszor használtam, de az volt benne a pláne, hogy gyümölcsös dohányt tettünk bele, és – legalábbis én – csak a számban öblögettem a füstjével, ahogy azt a pipákkal kapcsolatban hallottam, hogy kell.

 

 


 

Szíriában és Jordániában is nagy népszerűségnek örvend a shisházás. Vannak külön erre szakosodott helyek is, ahol ezen kívül maximum még egy teát iszik meg az ember, de az éttermekben is magától értetődik, hogy a vendégek rendelnek egy pipát maguknak. Ez velünk is sokszor előfordult.

Egyik önkéntes segítőnk elárulta, hogy egyetlen shisha elfogyasztása körülbelül egy doboz cigaretta elszívásának felel meg, és szó sincs róla, hogy öblögetni kellene vele: rendesen le kell tüdőzni. Az egész nagyon hangulatos egyébként, az ember szívesen eljátszik a kifújt füsttel, az illata kifejezetten kellemes. Úgyhogy gondoltam, kipróbálom úgy, ahogy elő van írva. Maximum rosszul leszek.

A futással, úszással és biciklizéssel szerzett vitálkapacitásomat hadrendbe állítva konokul szívni kezdtem, aztán kövér, sűrű füstöt eregettem, és újra meg újra, amikor rám került a sor. (A helyiek, illetve mindenki, aki érdemben vízipipázik, egymaga bánik el eggyel). Tulajdonképpen meg sem lepődtem rajta, hogy nem lettem rosszul. Csak tüdőztem, pöfékeltem, karikákat eregettem, élveztem az illatot, és helyezgettem a nyelvemet, hogy a dohány ízének minden komponensét felfedezhessem. Közben beszélgettünk, és nevetgéltünk. Könnyűnek és vidámnak éreztem magam, az egyik alkalom előtti mardosó éhségem pedig nyomtalanul elillant. Szóval semmi rosszat nem tudok mondani. (A tüdőrákról sok más helyen lehet olvasni).

Az éttermekben kifejezett szakemberek foglalkoznak a shishák beüzemelésével és élőn tartásával. Megtömik, faszenet tesznek rá, (saját szipkájukat használva) megszívogatják, és működőn teszik le a vendég elé, később pedig cserélgetik rajta a szenet. Ennek az egésznek kb. délben állnak neki, és folytatják késő éjszakáig. Aztán másnap, meg nyáron, és jövőre. Nem tudom, ez hány doboz ciginek felel meg, de idősebb „felszívót” nem láttunk egyet sem.

A bejegyzés trackback címe:

https://suhodminyak.blog.hu/api/trackback/id/tr645032066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_91804 2008.12.17. 13:00:53

A shisha az egyik legcsodálatosabb élvezeti cikk, amivel valaha találkoztam! Nekem először Tunéziában volt hozzá szerencsém, igaz, ott szívesen megtömik egy kis hasissal is, amitől kicsit más lesz az íze és a hatása is. De egy normál, gyümölcsös shisha is egészen klasszul el tudja lazítani az embert (nekem a kedvencem a jázminos), és órákig lehet pöfékelni vele kellemes környezetben - sivatag mentén, tengerparton, de pl. egy Bajnokok Ligája-meccs is igen alkalmas rá. A csúcsom a 2006-os vb-n a hosszabbításos olasz-német elődöntő volt, amelyet végigszívtam, több mint 2 órát...De lehet közben jóízűen elmélkedni is. A lényeg: alkoholt ne igyunk közben, mert fejbevág. Ellenben egy kis pisztácia, vagy aszalt gyümölcs kifejezetten kívánatos! Ami az idősebb felszívókat illeti: elég sokat jártam a Közel-Keleten, és ott bizony láttam olyan öregeket, akik láthatóan nem vénségükre kezdtek el shisházni...

Ismeretlen_76916 2008.12.17. 13:43:10

Magyarországon lettem shisha-mániás (azóta már 12-féle dohányom van), de Törökországban is kipróbáltuk. Hasis ugyan nem volt benne, de gyöngyen piszkálgatták ott is a szenet nekünk. Érdekes élmény volt, és jóval nagyobb erőfeszítést igényelt, mint az én relatív kicsi (45 centis) pipám. Az én kedvenc ízem a kókusz és a csokis menta, párom pedig azt imádja, amikor gyümölcsös (cseresznye, barack, narancs)dohányhoz tejet töltünk a pipába víz helyett vagy keverve. Próbáltuk már brandyvel és-asszem-vodkával is, tényleg ütős! Egy jó kis pipázás nagyon jó hangulatot tud adni baráti összejövetelekhez. Ami meg a káros hatását illeti: én egészségesen táplálkozom, gyalog közlekedem, majd' minden nap sportolok, valamiben meg kell dögleni. :-)

Ismeretlen_35729 2008.12.17. 16:19:02

"Ami az idősebb felszívókat illeti: elég sokat jártam a Közel-Keleten, és ott bizony láttam olyan öregeket, akik láthatóan nem vénségükre kezdtek el shisházni..." Igen, rengetegen vannak, ahogy nálunk is öreg dohányosok. De főállásban ezt csinálni azért nagyobb kihívás.
süti beállítások módosítása